Sökning: "Haapaniemi"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Haapaniemi.
1. Returresan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur praktiseras en retur i efterköpsfasen? Vilken roll spelar kompetens, betydelse och materialitet för kunden, och hur tar de sig uttryck? Syfte: Studien syftar till att kartlägga och analysera kunders returprocesser inom detaljhandeln. Den avser att bidra till forskningen om hur kunder returnerar för att komplettera litteraturen om varför kunder returnerar. LÄS MER
2. Problemlösning i matematikundervisningen : En intervjustudie om betydande aspekter i problemlösning som lärare i årskurs 1–3 tar hänsyn till
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa intervjustudie var att belysa vilka aspekter i problemlösning som lärare i årskurs 1–3 tar hänsyn till när de planerar och genomför sin matematikundervisning. Genom semistrukturerade intervjuer av fyra verksamma lärare samlades data in för att vidare analyseras genom den fenomenografiska analysmetoden. LÄS MER
3. Stakeholder dialogues in environmental management
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Issues of sustainability are complex and collaborative processes have become an increasingly popular method for confronting them. This is particularly noticeable within corporate environmental management, specifically within the widely adhered to environmental management system ISO 14001:2015 where the stakeholder perspective has been added. LÄS MER
4. Matematikutveckling genom en insats i förskoleklass : En fenomenografisk studie utifrån lärarnas perspektiv av införandet av ”Favorit matematik”
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studie syftar till att ta reda på om införandet av läromedlet ”Favorit matematik” Grönroos, Haapaniemi, Maria & Merikanto (2012a) i förskoleklass under läsåret 17/18 har lett till förbättrad kunskap i taluppfattning och ökad motivation i matematik hos de elever som under läsåret 18/19 går i årskurs ett. Detta är en fenomenografisk studie som utgår från ett lärarperspektiv eftersom intresse ligger i att förstå lärarnas uppfattningar och deras sätt att resonera och reagera inom detta område samt utgå från vilka erfarenheter de har. LÄS MER
5. Att uppmuntra till hållbart beteende : En undersökning om nudgings effekt på pappershandduksanvändning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Samtidigt som konsekvenserna av förändringar i klimatet blivit alltmer uppenbara för varje år som gått är det tydligt att en stor del av miljö- och klimatproblematiken grundas i ohållbara beteenden hos en minoritet av världens befolkning. Ett viktigt steg mot en hållbar utveckling är därför att förändra dessa beteenden och göra dem mer hållbara. LÄS MER