Sökning: "Haglöfs"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Haglöfs.
1. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER
2. "The importance of the right material" : En multimodal kritisk diskursanalys av friluftsföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdinis hållbarhetskommunikation på Instagram.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Klädföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdini är ledande inom den svenska friluftsbranschen och toppar Sustainable Brand Index lista över de, enligt konsumenterna, mest hållbara friluftsföretagen. Trots dessa topplaceringar går det inte att bortse från det motsägelsefulla i att företagen producerar kläder, som är skadliga för den natur de är ämnade att användas i – till en målgrupp som värnar om miljön. LÄS MER
3. Levels of corporate branding - A multiple case study to identify and define levels of corporate branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Levels of Corporate Branding Date of the Seminar: June 2nd, 2022 Authors: Sofia Lilliehorn & Johanna Schönberg Advisors: Mats Urde Keywords: Corporate Branding, Levels of Corporate Branding, Corporate Branding Spectrum, Corporate Branding Assessment Matrix Thesis purpose: To identify and define levels of corporate branding by exploring what sets corporate branding apart internally and externally. Methodology: A qualitative multiple case study with an abductive approach. LÄS MER
4. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER
5. Entering the Japanese Market : Similarities and Differences between two Swedish firms
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In this thesis we investigated the differences and similarities between a big and a small Swedish firms’ market entry process into Japan. This was done by studying the two chosen companies, IKEA and Haglöfs respectively. We conducted our research using a case study collecting data from primary and secondary sources. LÄS MER