Sökning: "Hamnered"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Hamnered.
1. Reklam -‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: Medie-‐ och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen för jouralistik, Medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2013 Handledare: Marie Grusell Antal ord: 12 694 (exklusive executive summary, referenser och bilagor) Syfte: Att undersöka användarens uppfattning om reklam på Facebook. Metod: Kvalitativ studie med fokusgruppsamtal, samtals intervjuer och deltagande observationer Material: Analys av samtalsintervjuer och observationer av sammanlagt sju personer samt tre fokusgruppsamtal om sammanlagt tretton personer Huvudresultat: Det har visat sig att i vår studie har kontexten och ålder stor betydelse för inställningen till reklamen. LÄS MER
2. The Takeover Directive - and Its Implementation In Germany, UK and Sweden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : One of the main purposes in EU is increased competiveness on the European market and to achieve the goal; the European Commission made a proposal of a Directive on Takeover Bids which would facilitate the takeover activity in EU. Takeover activities essentially signify when a company purchases shares in another company which occasionally also leads to a takeover of the control of the target company. LÄS MER