Sökning: "Handelshögskolan D uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Handelshögskolan D uppsats.
1. Orsaker till att små IT-projekt kan misslyckas : En intervjustudie kring fyra misslyckade små ITprojekt
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : IT-projekt bedrivs åt organisationer som har beställt det och förväntar sig ett lyckat utfall. Mendet händer att IT-projekt misslyckas. Vad som orsakar att ett IT-projekt misslyckas beror påprojektets karaktär. Majoriteten av de projekt som klassats misslyckat berör stora IT-projekt. LÄS MER
2. Generell tredjemansrevision : avseende bestämmelsens förenlighet med legalitetsprincipen
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I uppsatsen utreds huruvida bestämmelsen som stadgas i 41 kap. 2 § andra stycket skatteförfarandelagen (2011:1244) (SFL) är förenlig med den skatterättsliga legalitetsprincipen. Bestämmelsen reglerar både tredjemansrevision och generell tredjemansrevision. LÄS MER
3. Projektportföljhantering i processindustrin:En fallstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Att arbeta i projekt är nu mer vardag inom de flesta branscher, det är ett vedertaget sätt att leda och organisera arbete. Hur gör företag för att lyckas med projekt? De blir bättre på projektledning. LÄS MER
4. IBMs stordators framtid i en molnbaserad IT värld : Kommer IBMs stordator att överleva ytterligare ettparadigmskifte eller har den spelat ut sin roll?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : IT analytiker har många gånger gett IBMs stordator en dödsdom. Redan 1991 skrev denerkände kritikern Stewart Alsop, dåvarande chefredaktör på InfoWorld att den sista stordatornskulle tas ur bruk den 15 mars 1996. LÄS MER
5. Våga Vara Annorlunda?: En uppsats om hur produktengagemang och motivation påverkar inkongruent marknadskommunikation
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : To be seen is essential. Presently, the marketing of different well-known brands within the same product category is done with little variation. To marketing professionals, this creates an opportunity to market products in an unexpected way. LÄS MER