Sökning: "Hanna Åman"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Hanna Åman.

  1. 1. Kommersialisering på barnens bekostnad : En studie om hur barn positioneras på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Hanna Håkansson; Emmy Åman; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Youtube; sociala medier; sharenting; positionering; kommersialisering; Influencers; barn; medialiserad barndom;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur barn positioneras av sina föräldrar i kommersiella samarbeten på Youtube och Instagram, samt om logiken för respektive medie har betydelse för hur barnen blir positionerade. Studien har inspirerats av tidigare forskning kring fenomenet sharenting, där vi ville göra en djupdykning i ämnet. LÄS MER

  2. 2. Measuring the extent of interdisciplinary research and creating a collaboration group structure at KTH

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Agnes Åman; Hanna Nyblom; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With interdisciplinary research being a possibility in modern research environ- ments, it is interesting to optimise collaborations between researchers in order to further develop the research environment. The scope of this thesis was therefore to develop a method to measure how widespread the interdisciplinary research is and to propose collaboration groups of researchers created by the use of graph theory. LÄS MER

  3. 3. Guide till sociala medier : Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Linda Söderholm; Hanna Åman; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; företagsbloggar; YouTube; SlideShare; LinkedIn; småföretag; ryktesspridning; Business-to-Business; B2B; sökmotorsoptimering.;

    Sammanfattning : Titel: Guide till sociala medier: Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB Författare: Linda Söderholm, Hanna Åman Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp Ämne: Företagsekonomi Syfte: Syftet med studien är att hjälpa Mentens AB, ett litet B2B företag utan klar slutkonsument, att börja använda sociala medier och tillämpa dem på ett fördelaktigt sätt som ett verktyg i sin marknadsföringsstrategi. Metod: Studien är baserad på kvalitativ forskning genom en intervju med företaget Mentens AB, ett litet företag med önskemål om vägledning till sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Succé mot alla odds

    Kandidat-uppsats, Pedagogiska institutionen

    Författare :Irina Runermark; Hanna Åman; [2010]
    Nyckelord :Career development; Career Counselor; Cooling down; Empowerment; Guidance Counselor; Cooling down; Empowerment; Karriärutvecklingsprocess; Kulturarbetare; Studie- och yrkesvägledare;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka vilken betydelse yttre påverkan och inre drivkrafter har haft i fyra individers karriärutvecklingsprocess inom en hårt konkurrensutsatt bransch, samt hur dessa har hanterat denna. Datainsamlingen genomfördes med hjälp av semistrukturerade mailenkäter, och det insamlade materialet bearbetades med hjälp av deduktiv tematisk analys. LÄS MER