Sökning: "Hanna Ahlberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hanna Ahlberg.

  1. 1. Lust och kunskap som förutsättning : Lärares och speciallärares arbete med läsinlärning för elever i lässvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Hanna Remblegård; [2022]
    Nyckelord :Students in reading difficulties; desire to learn; teacher skills; reading learning; early intervention.; Elever i lässvårigheter; lust att lära; lärarskicklighet; läsinlärning; tidiga insatser;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractRemblegård, Hanna (2022). Lust och kunskap som förutsättning - Lärares och speciallärares arbete med läsinlärning för elever i lässvårigheter. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Medelstora företags val mellan K2 och K3 - en kvantitativ studie om förklarande faktorer och motiv bakom företags val

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Andersson; Sofie Ahlberg; Hanna Steiner; [2014]
    Nyckelord :Institutionell teori; Positiv redovisningsteori; K2; K3; SMEs; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att granska företags val under räkenskapsår 2014 som en effekt av lagförändringen gällande K2 och K3. Denna granskning ämnar fastställa bakomliggande motiv till valet samt undersöka om tidigare teori och forskning stödjer dessa och huruvida branschtillhörighet föreligger. LÄS MER

  3. 3. A Comparative Study of Traditional Marketing and Doing More with Less : The Case of Four Swedish Firms

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Per Einarsson; Kristin Ahlberg; [2008]
    Nyckelord :Marketing; public relations; brand management; product placement; event marketing; packaging; unique selling propositions; traditional marketing;

    Sammanfattning : Background Marketing spending has grown dramatically over the last decade but the traditional market-ing strategies such as advertising in TV, on billboards and posters might not be as effective as they used to be. The phenomena, how to work with marketing with the use of limited capital, has attracted attention in different contexts lately. LÄS MER