Sökning: "Hanna Bjurström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hanna Bjurström.

  1. 1. Visuell kommunikation av ljusmiljöer på kontrollpaneler

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Elias Lindholm; Hanna Bjurström; [2020]
    Nyckelord :control panel; lighting environment; lighting scenario; visual communication; symbol; graphic symbol; lighting control; kontrollpanel; ljusmiljö; ljusscenario; visuell kommunikation; symbol; grafisk symbol; ljusstyrning;

    Sammanfattning : Utrymmen som kräver styrning mellan olika ljusscener på grund av rummets olika funktioner eller atmosfärer kräver även någon form av styrpanel. Ett problem i dagsläget är att kontrollpaneler ofta är svåra att förstå. LÄS MER

  2. 2. Barns perspektiv på trygghet och trivsel i fritidshemsmiljö : En intersektionell analys på två fritidshem i skilda områden

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hanna Häggström; Erika Bjurström; [2018]
    Nyckelord :fritidshem; trivsel; trygghet; samtalspromenader; elevperspektiv; intersektionalitet; meningsfullhet;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att lyfta fram elevers egna röster kring trygghet och trivsel i deras fritidshemsmiljö. Vi har använt oss av en berättande metod i form av samtalspromenader på två fritidshem i socioekonomiskt skilda områden. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation : Då köparen inte är användaren

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Bjurström; Hanna Owe; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens aktuella litteratur innehåller inte någon analys av kommunikationsprocessen vad gäller sändare till mottagare, hur ser kommunikationen ut när mottagaren inte är samma person som köparen, som i en ”förälderbarn” relation? Detta är en vinkel som vi tycker bör belysas i ämnet ”kommunikations- teori”. I vår uppsats har vi valt att studera denna vinkel och har därefter utvecklat en modell över just denna typ av kommunikation, där köparen - föräldern, av produkten inte är samma som användaren – barnet. LÄS MER