Sökning: "Hanna Christiansson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hanna Christiansson.

  1. 1. Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Lindqvist Hagelin; Hanna Ovhagen; Axel Christiansson; [2022]
    Nyckelord :Brand community; brand community rejection strategi; företagsinitierat brand community; replikation; experiment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika? En experimentell replikationsstudie Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Axel Christiansson, Felicia Hagelin Lindqvist och Hanna Ovhagen Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Brand community, brand community rejection strategi, företagsinitierat brand community, replikation och experiment Forskningsfråga: Kommer resultatet för svenska studenter att stödja resultatet för kinesiska studenter som rapporterades i Wang och Dings (2016) undersökning avseende brand community rejection strategi? Syfte: Genom att utföra en replikationsstudie, avser studien att undersöka hur en brand community rejection strategi påverkar svenska studenters efterföljande utvärdering av olika starka varumärken. Metod: Studien är en replikationsstudie och använder därmed samma experimentella metod som Wang och Ding (2016) för att möjliggöra en jämförelse av resultat. LÄS MER

  2. 2. Internationalization as a Necessary Evil. Why Japanese SMEs Hesitate to Expand Internationally and the Manager's Influence on Internationalization Decisions

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Elin Christiansson; Hanna Eliasson; [2016-10-12]
    Nyckelord :Japan; ; SMEs; internationalization; decision-making; managerial influence;

    Sammanfattning : Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) have traditionally been restricted to their domestic market but as the world becomes increasingly globalized, so do also SMEs. SMEs represent over 95 percent of the business population in most economies, and thus contribute significantly to both domestic and global economic well-being. LÄS MER

  3. 3. Intermediaries in International Trade. A Case Study of a Gothenburg Based Trading House, Exporting Paper Products to Nigeria

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Christiansson; Hanna Eliasson; [2014-08-12]
    Nyckelord :Intermediaries; Nigeria; Paper Industry; International Trade; Barriers to Trade;

    Sammanfattning : An intermediary is found in between the manufacturer and customer and connects the parties in situations where it may be too difficult, time consuming and simply not profitable for them to engage in direct export. The intermediary functions as a bridge between the manufacturer and the customer, and is employed on markets where they have a better ability to handle the export process than manufacturers. LÄS MER