Sökning: "Hanna Granström"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Hanna Granström.
6. This is what I'm made of?: En kvalitativ studie om hur Volvo konstruerar svensk identitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar att öka förståelsen för hur Volvo Cars, som ett multinationellt företag, stärker sitt varumärke genom att strategiskt knyta an till den nationella identiteten och tillhörande myter för att kommunicera svenskhet och mångkultur. Studiens empiriska material består av tre reklamfilmer i Volvos kampanj Made by Sweden, som utifrån ett kvalitativt perspektiv analyseras med hjälp av semiotik och teorier om kulturell och nationell identitet samt myter. LÄS MER
7. Ett ofrånkomligt öde : Katalonien och Nordirland - en studie i autonomi som global trend
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker varför de två europeiska regionerna Katalonien och Nordirland blivit politiska autonomier trots att det inom regionerna finns stort engagemang för helt andra politiska mål. Vi prövar en teori om autonomi som global tendens med en förklaringsmodell till varför regioner idag eftersträvar autonomi snarare än suveränitet. LÄS MER
8. Vi och dem! Vi mot dem? : En kvantitativ innehållsanalys av mörkhyades representation i bilderböcker utgivna under åren 2006-2015.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : In recent years, discussions about ethnic diversity and representation has become an increasingly frequent debate. The aim of this study was to examine the extent to which people of dark skin were represented in picture books. LÄS MER
9. FATTA - vilken kampanj! : En fallstudie om sociala mediers betydelse för opinionsbildande aktörer
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Fatta - vilken kampanj! Den digitala samhällsutvecklingen de senaste decenniet har förändrat kommunikationslandskapet och bidragit till att engagemang för samhällsfrågor antagit nya former. Detta har skapat nya sätt för individer att ta ställning i samhällspolitiska frågor och nya möjligheter för organisationer att mobilisera och engagera. LÄS MER