Sökning: "Hanna Kram"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Hanna Kram.

  1. 1. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Charlotte Krönlein; Hanna Kram; [2023]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; köpintention; varumärkeslojalitet; social identitetsteori; electronic word of mouth; Theory of Planned Behavior.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER

  2. 2. Partnering i byggprojekt - Framtidens samarbetsform?

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hanna Kram; [2019]
    Nyckelord :Partnering; kommunikation i byggbranschen;

    Sammanfattning : Bristande kommunikation kostar byggbranschen i Sverige flera miljarder (SEK) varje år. I genomsnitt beräknas varje enskilt projekt bli ca 13 % dyrare än tänkt på grund av fel vid informationsdelning mellan aktörer delaktiga i projektet. LÄS MER