Sökning: "Hanna Olsén"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hanna Olsén.

  1. 1. Andraspråkstalares repertoarväxlingsstrategier : Ett didaktiskt verktyg för analys

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Hanna Larsson; [2022]
    Nyckelord :Andraspråksutveckling; identitetsmässig flexibilitet; motivation; multietnisk språkvarietet; självbilder; språklig medvetenhet; repertoarväxling;

    Sammanfattning : In this study, I designed a didactic tool for teachers’ analysis of second language speakers’ repertoire exchange strategies. The purpose of the study was to design, investigate and evaluate a didactic tool to identify second language speakers' motivation for changing repertoire and offer teachers an opportunity for analysis. LÄS MER

  2. 2. Valutasäkring : Hur valutasäkring ser ut på den svenska marknaden beroende av företagsstorlek och volatilitet av växelkurs

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Hanna Björk; Gustav Olsén; [2019]
    Nyckelord :valutarisk; valutasäkring; riskhantering; volatilitet; transaktionsexponering; omräkningsexponering; ekonomisk exponering; företagsstorlek;

    Sammanfattning : I en allt mer globaliserad värld där bolag tvingas expandera sina verksamheter utomlands för att behålla konkurrenskraft och marknadspositionering, har valutarisk fått en allt större inverkan på svenska företags resultat. Valutarisk uppstår vanligtvis genom antingen transaktioner i främmande valuta eller när utländska dotterbolag konsolideras med moderbolaget. LÄS MER

  3. 3. Sinnesstimulering : En deskriptiv och explorativ studie om hur stimulans av de mänskliga sinnena kan användas för att påverka och skapa en upplevelse för kunden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hanna Axelsson; Therese Olsén; [2010]
    Nyckelord :Sensory marketing; Brand sense; Emotional marketing; Experience; Added value; Traditional marketing; Word of mouth; Sinnesmarknadsföring; Brand sense; Emotionell marknadsföring; Upplevelse; Mervärde; Traditionell marknadsföring; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marknadsföring utgör inte någon särskiljande effekt idag och konsumenter blir visuellt överstimulerade av alla olika reklambudskap. På grund av detta måste företag numera skapa en djupare och personligare kontakt för att nå ut till sina kunder. LÄS MER