Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Small but mighty : en kvalitativ studie om lokala designföretags marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miriam Eldefors; Hanna Rosvall; [2018]
    Nyckelord :Local design companies; marketing tendencies; marketing communication; content; design language; digital channels; social channels.; Lokala designföretag; marknadstendenser; marknadskommunikation; innehåll; formspråk; digitala kanaler; sociala kanaler.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att redogöra för, samt få en djupare förståelse kring lokala designföretags marknadskommunikation. Forskningsfrågorna lyder som följande; Vilka kanaler för marknadskommunikation använder sig lokala designföretag av? samt Hur arbetar lokala designföretag med innehåll och formspråk i sin marknadskommunikation?   Genom en kvalitativ metod med deduktiv ansats, utfördes åtta semistrukturerade intervjuer med både företagare och experter. LÄS MER