Sökning: "Hanna Sjöstrand"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Hanna Sjöstrand.
1. Lågstadielärares perspektiv på högläsningsaktiviteter : En intervjustudie om lärares didaktiska utgångspunkter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Föreliggande kvalitativa intervjustudie syftar till att undersöka lärares didaktiska utgångspunkter vid högläsningsaktiviteter i förskoleklass, årskurs ett, två och tre (F-3). För att ta reda på lärares didaktiska utgångspunkter utgår studien från frågeställningarna vilka didaktiska val ligger till grund för lärares högläsningsaktiviteter och på vilka sätt genomför lärare högläsningsaktiviteter. LÄS MER
2. Detection and quantification of post-translational modifications in non-invasive samples : Phosphoproteins as biomarkers and a market analysis of protein quantification technologies
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : Post-translational modifications (PTMs) of proteins can be a sign and/or cause of disease. These modified proteins have the potential to be used as biomarkers for diagnostic purposes. However, research in the field is limited. LÄS MER
3. Högläsning och boksamtal för att förbättra elevers språkutveckling : En litteraturstudie om lärares användning av högläsning i samband med boksamtal
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna litteraturstudie syftar till att studera betydelsen av högläsning i samband med boksamtal för elevers språkutveckling. Litteraturstudien fokuserar på lågstadiet men då språkutveckling börjar redan i förskolan är föreliggande studie även relevant för förskolan. LÄS MER
4. Does it really matter? - A look at how branding strategies affect the return after an IPO
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Theoretical perspective: The study is based on previous literature that discusses the main theories of the study; brand architecture, product/brand focus, brand portfolio strategy, underpricing and information asymmetry. Furthermore, it aims to combine the branding and finance theories to advance the understanding of the effects of different branding strategies in IPOs as it is not a common field of research today. LÄS MER
5. Exploring brand architectures – a Volkswagen Group case
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER