Sökning: "Hanna Svedman"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Hanna Svedman.

  1. 1. The Empire Strikes Back : imperiell makt och disciplinering på plattformen YouTube

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Hejde Svedman; Hanna Olsson; [2018]
    Nyckelord :Adpocalypse; YouTube; imperiell makt; globalisering; suveränitet; panopticism; gatekeeping; algoritmer; självdisciplinering; demokrati; homogenisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Google-ägda YouTube är idag en av världen största sociala plattformar där användare möts genom att skapa och konsumera innehåll. I mars 2017 utbröt en annonsbojkott på YouTube som utlöstes på grund av att annonsering från multinationella företag förekom i samband med videor som var centrerade kring terrorism och extremism. LÄS MER

  2. 2. [Mat]Rätten att vara : en semiotisk analys av två av Coops reklamfilmer i kampanjen "Ekoeffekten"

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Hanna Hejde Svedman; Hanna Olsson; [2016]
    Nyckelord :fält; social differentiering; representation; ekologisk mat; matkonsumtion; stereotyper; symboliskt kapital; klass; Coop; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker stereotyper och framställningar i Coops kampanjfilmer “Ekoeffekten” och “Möt familjen Palmberg” från 2015. Huvudfrågan i frågeställningen lyder “Hur representeras och framställs matkonsumtion i relation till livsstil och klass i Coops reklamfilmer i kampanjen “Ekoeffekten”?”. LÄS MER

  3. 3. Horizontal brand extensions : the key factors of success

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Ellinor Engström; Hanna Svedman; [2011]
    Nyckelord :brand extension; horizontal brand extension; luxury brand extension; brand associations; brand universe; brand equity; brand image; brand identity; brand promise; storytelling; brand extension strategies; licensing; range brand platforms; implementation errors; key factors for successful brand extensions; brand positioning; branding umbrella;

    Sammanfattning : Background: All brands need to keep moving and to keep building their stories by bringing new and exciting products or experiences. During the last twenty years, companies have been more and more convinced that their brands are among their most valuable resources and today we see an increasing trend of brand extension attempts, however with a significant number of failures, as well. LÄS MER

  4. 4. Affärsmöjligheter för skyddsbyxor i syntetmaterial- snygg, snyggare, byggare

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANNELIE SÄRNEFÄLT; HANNA SVEDMAN; [2010]
    Nyckelord :yextile development; function; plan of marketing; innovation; business development;

    Sammanfattning : Marknaden för skyddsbyxor är stor, ändå har utvecklingen av dessa byxor skett relativt långsamt i jämförelse med exempelvis sportkläder. Det dominerande materialet, bomull, har en del negativa egenskaper som skulle kunna undvikas om man istället producerade i ett syntetiskt material. LÄS MER