Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Let’s talk about sex - En litteraturöversikt om kvinnors upplevelser av sexuell lust och intimitet efter barnafödande

    Magister-uppsats,

    Författare :Emma Eriksson; Hannah Fällman; Martina Larsson; [2024-02-02]
    Nyckelord :SRHR; sexuell lust; intimitet; barnafödande; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sexuell hälsa är avgörande för välbefinnandet samt att relationer med en öppen kommunikation om sexualitet är nödvändig för att främja den. Efter barnafödande står kvinnor ofta inför fysiska och känslomässiga utmaningar, vilket kan påverka sexuell lust och ofta leda till förändringar i sexlivet. LÄS MER

  2. 2. Serving Cunt : Feministiska motståndsstrategier möter TikToks medielogik  

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Saga Lind; Hannah Eriksson; [2024]
    Nyckelord :social media; TikTok; digital subcultures; online feminism; feminist tactics; feminist humor; reclaiming; #servingcvnt;

    Sammanfattning : In this essay, the concept of online and fourth wave feminism is enhanced through a study of the TikTok-trend #servingcvnt (serving cunt). This study builds on the engagement of contemporary forms of feminist culture with the ever changing dynamic of social media platforms. LÄS MER

  3. 3. Personalretention med hjälp av corporate social responsibility : En kvalitativ studie om sambandet mellan socialt ansvarstagande, kommunikation av socialt ansvarstagande och employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Bredberg; Hannah Ericson; Moa Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; social responsibility; CSR communication; employer branding; employee retention; Corporate social responsibility; socialt ansvarstagande; CSR-kommunikation; employer branding; personalretention;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Dagens ökande krav på företag gör att de måste ta samhällsansvar för att hantera utmaningen att behålla personal. Att företag tydliggör sin syn gällande socialt ansvarstagande är en del av employer branding och ett sätt att göra detta är genom kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Hur bildestetik påverkar svenska turisters beslutsfattande - En experimentell replikationsstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kajsa Eriksson; Hannah Andersson; Andreas Söderström; [2022]
    Nyckelord :Estetik; online turism; användargenererat innehåll; bokningsintention; bildestetik; replikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Leder estetiskt tilltalande bilder till ökad bokningsintention Syfte: Denna studie är en replikation av studie 1 i artikeln författad av Marder, Erz, Angell och Plangger (2021) “The Role of Photograph Aesthetics on Online Review Sites: Effects of Management- versus Traveler-Generated Photos on Tourists’ Decision Making”. Syftet med denna studie är att replikera Marder et al. LÄS MER

  5. 5. Patienters erfarenheter av palliativ vård

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Hannah Eriksson Sundin; Wilma Nilsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER