Sökning: "Hans Köper"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Hans Köper.

  1. 1. Flippers/spekulationsköpare på nyproduktionsmarknaden : BoKloks pristaksklausul och andra åtgärder byggherrar har infört för att minska spekulationsköp

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Erik Engström; [2023]
    Nyckelord :Flipping; flippers; speculative buying; housing- real estate market; Flipping; flippers; spekulationsköp; bostads- fastighetsmarknaden;

    Sammanfattning : En flipper är en bostadsspekulant som köper och säljer bostäder i syfte att gå med vinst istället för att bosätta sig i dem. Flippern köper en bostad medveten om att objektet har fel prissättning och vill tjäna på det. LÄS MER

  2. 2. Hur agerar investerare och vad säger teorierna? : - En studie inom aktiemarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Thyrén; Samuel Siltala; [2017]
    Nyckelord :Finance; the efficient market hypothesis; behavioral finance; risk aversion; diversification.; Finansiering; den effektiva marknadshypotesen; beteendeekonomi; riskhantering; diversifiering.;

    Sammanfattning : Aktiemarknaden har en mängd olika teorier som förklarar hur människor agerar och hur de grundar sina beslut, de valda teorierna i studien är portföljteorin, den effektiva marknadshypotesen (EMH), beteendeekonomi, beteendeportföljteori och den adaptiva marknadshypotesen (AMH). De valda teorierna förklarar samma områden men på olika sätt, portföljteorin och EMH som säger att marknaden är effektiv och att människor är rationella. LÄS MER

  3. 3. Flippers on the real estate market

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Alexander Yavar; Victor Öfverberg; [2016]
    Nyckelord :Flipping; Flippers; speculator; investments; real estate market; Flipping; Flippers; Spekulantköp; bostads- fastighetsmarknaden;

    Sammanfattning : En flippers roll på marknaden avser individer som köper bostäder- och fastigheter, antingen på den nya marknaden eller på eftermarknaden, i syfte att tjäna på bostäderna och därmed aldrig flytta in i dem. Deras investeringar kallas för spekulantköp och har blivit vanligare de fem senaste åren. LÄS MER

  4. 4. Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hans-Magnus Malmström; Rebecka Rydberg; [2014]
    Nyckelord :Positioning; service; brand; differentiation; brand equity; brand image; Positionering; service; varumärke; differentiering; brand equity; brand image;

    Sammanfattning : Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. LÄS MER

  5. 5. Förändrad syn på arbetsprocesser genom tillämpning av Lean.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Karlsson Daniel; [2008]
    Nyckelord :lean; toyota; arbetsprocesser;

    Sammanfattning : De tankar om förbättringsprocesser som tillslut har blivit konceptet Lean härstammar ifrån ”The Toyota Production System” där Kiiro Toyodas vision att alla delar av en bil skall levereras precis ”i rätt tid” står i fokus. Delarna som arbetarna behöver skall alltså vara tillgängliga precis när de behöver dem varken förr eller senare. LÄS MER