Sökning: "Hans-Magnus Malmström"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Hans-Magnus Malmström.
1. The effect of corporate social responsibility on consumers buying decisions : An empirical study of a Swedish grocery retailer
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Aim: The aim of this study is to analyze how CSR affects consumer behavior and how consumers are affected by, act on and behave as a result of the CSR strategies implemented by Coop grocery stores. If people are aware, have knowledge and what they know about Coop´ CSR work will be analyzed and compared with the help of survey investigations conducted in both Stockholm and Gävle. LÄS MER
2. Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. LÄS MER