Sökning: "Hansen discourse"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Hansen discourse.

  1. 1. Securitized or Not Securitized? : A Case Study of Sweden's COVID-19 Strategy During the First Year of the Pandemic

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Max Anklev; [2024]
    Nyckelord :Securitization Theory; De securitization; Non-securitization; COVID-19; Sweden;

    Sammanfattning : This thesis analyzes Sweden's unique and puzzling approach to the COVID-19 pandemic by using the securitization framework, exploring if Sweden's strategy during the pandemic's first year reflects securitization, (de)securitization, or non-securitization. It employs content analysis to evaluate Sweden's response, analyzing primary sources and academic literature, and uses a discourse table based on existing theoretical studies by Barry Buzan, Ole Waever, and Jaap de Wilde (1998) and Lene Hansen (2012) to assess indicators of securitization, (de)securitization or non-securitization. LÄS MER

  2. 2. Tala är silver, styra diskursen är guld

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Adam Kohls Josefsson; Elias Åhlander; Erika Uutela Larsson; [2023-03-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Title: Speaking is silver, running the discourse is gold Authors: Adam Kohls Josefsson, Elias Åhlander and Erika Uutela Larsson Level: Bachelor thesis in Journalism Term: HT 2022 Supervisor: Monika Djerf-Pierre Aim of thesis: This essay aims to investigate the framing of actors in climate journalism. To investigate the framing of actors the framing of the news subject climate change was also investigated. LÄS MER

  3. 3. The Hungarian Self and the Chinese Other in the BRI

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Emma Karlström; [2023]
    Nyckelord :Identity; Hungary; China; Belt and Road Initiative; Poststructuralism; Discourse analysis.;

    Sammanfattning : This study examines the representations of identities of the Hungarian Self and the Chinese Other in the Hungarian official foreign policy discourses surrounding the Belt and Road Initiative (BRI). This research paper uses Lene Hansen’s poststructuralist discourse analysis to examine how Hungary’s Prime Minister Viktor Orbán represents Hungary’s identity in relation to the Chinese one since 2013 when the agreement on the BRI was signed. LÄS MER

  4. 4. Den Humanitära Katastrofen i Tigray - En visuell diskursanalys av svenska dagstidningars framställningar av lidande långt bort.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ellen Wikström; [2023]
    Nyckelord :Visual international relations; Visual discourse analysis; Distant Suffering; Ethiopia; Tigray; Africa; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The civil war in Ethiopia between the regime and the province of Tigray has for approximately two years displaced people and an extensive famine has hit the region as a result of the conflict (FN 2021). The conflict was enforced during a time period of several humanitarian crises and pandemics around the world, meanwhile a new war in Europe is taking place (BBC 2022). LÄS MER

  5. 5. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jennie Hansen Römer; Therese Clausson; [2023]
    Nyckelord :postfeminism; diskursanalys; varufeminism; digital marknadsföring; femvertising; varumärkesaktivism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER