Sökning: "Hantering av kundrelationer"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden Hantering av kundrelationer.

  1. 16. Corporate Social Marketing - Hur minskat matsvinn kan skapa konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Engberg; Stefan Zatezalo; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Marketing; CSM; matsvinn; ansvarstagande; konkurrensfördelar; marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att se hur dagligvaruhandeln kan generera konkurrensfördelar genom användning av Corporate Social Marketing avseende konsumenters matsvinn. Detta har granskats genom att analysera dagligvaruhandelns egna hantering och marknadsföring av matsvinn samt konsumenters hantering och åsikter av matsvinn i hushållen. LÄS MER

  2. 17. Återhämtningsprocessen hos en svensk livsmedelsproducent efter ett allvarligt produktfel : En studie av Findus hantering av ”Hästköttsskandalen” under våren 2013

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Misel Grujicic; Anna Madsen; [2014]
    Nyckelord :Findus; product failure; consumer trust; crisis management; traditional media; social media; recovery strategies; trademark.; Findus; återhämtningsprocessen; livsmedelsproducent; varumärke;

    Sammanfattning : This study deals with a Swedish company in a food industry that got affected by product failure, which led to consumer trust crisis followed by media and was needed to be managed. Situation had a negative impact on company’s trademark, which acquired long recovery work by the company. LÄS MER

  3. 18. Syns man inte, finns man inte? : GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Linda Wängborg; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; public relations; imagehantering; relationshantering; kundrelationer; mode; GANT Sweden; Instagram; Pinterest;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Syns man inte, finns man inte? GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest. Examinationsdatum: 2014-01-07 Kurs: Examensarbete inom Medie- och kommunikationsvetenskap, Public relations och information, 15 högskolepoäng (15 ECTS). LÄS MER

  4. 19. ROI i sociala medier : Att investera

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Isabella Pehrsson; Joella Berg; [2013]
    Nyckelord :ROI i sociala medier; ROE; Sociala medier; budgetering för sociala; medier; relationsmarknadsföring; avkastning; drivkrafter bakom implementering av sociala medier i företag;

    Sammanfattning : Genomslagskraften i de sociala medierna är vedertaget stora och spridningen av budskap äroändlig. Företags möjlighet att interagera, kommunicera samt identifiera sina kunder ärenorm. Problematiken ligger i mätbarheten, då ingen lyckats bevisa ekonomisk ROI direktkopplat till investering i sociala medier. LÄS MER

  5. 20. Digitala relationer i en fysisk bransch - en studie i hantering av kundrelationer i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Stina Aspegren; Daniel Hultberg; [2013]
    Nyckelord :CRM; customer relationships; social media; word of mouth; digital communication; Facebook; customer engagement; customer delight; added value; sport- and outdoor business; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the past, symmetric communication in customer relationships was seen as utopian, today, however, social media have provided new tools which create new dimensions of possibilities for dialogue. Today we find ways through social media to create a more symmetric communication between customer and organization. LÄS MER