Sökning: "Hantering av kundrelationer"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden Hantering av kundrelationer.
16. Corporate Social Marketing - Hur minskat matsvinn kan skapa konkurrensfördelar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att se hur dagligvaruhandeln kan generera konkurrensfördelar genom användning av Corporate Social Marketing avseende konsumenters matsvinn. Detta har granskats genom att analysera dagligvaruhandelns egna hantering och marknadsföring av matsvinn samt konsumenters hantering och åsikter av matsvinn i hushållen. LÄS MER
17. Återhämtningsprocessen hos en svensk livsmedelsproducent efter ett allvarligt produktfel : En studie av Findus hantering av ”Hästköttsskandalen” under våren 2013
Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : This study deals with a Swedish company in a food industry that got affected by product failure, which led to consumer trust crisis followed by media and was needed to be managed. Situation had a negative impact on company’s trademark, which acquired long recovery work by the company. LÄS MER
18. Syns man inte, finns man inte? : GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Sammanfattning Titel: Syns man inte, finns man inte? GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest. Examinationsdatum: 2014-01-07 Kurs: Examensarbete inom Medie- och kommunikationsvetenskap, Public relations och information, 15 högskolepoäng (15 ECTS). LÄS MER
19. ROI i sociala medier : Att investera
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Genomslagskraften i de sociala medierna är vedertaget stora och spridningen av budskap äroändlig. Företags möjlighet att interagera, kommunicera samt identifiera sina kunder ärenorm. Problematiken ligger i mätbarheten, då ingen lyckats bevisa ekonomisk ROI direktkopplat till investering i sociala medier. LÄS MER
20. Digitala relationer i en fysisk bransch - en studie i hantering av kundrelationer i sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In the past, symmetric communication in customer relationships was seen as utopian, today, however, social media have provided new tools which create new dimensions of possibilities for dialogue. Today we find ways through social media to create a more symmetric communication between customer and organization. LÄS MER