Sökning: "Hantverksöl"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Hantverksöl.

  1. 1. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Konsumentinsikt på ölmarknaden : En kvalitativ studie om köpbeslut och uppfattning av autenticitet bland konsumenter av hantverksöl

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rönnholm; Jesper Lindström; [2019]
    Nyckelord :Microbreweries; craft beer; beer; authenticity; consumer insight; Mikrobryggerier; Hantverksöl; Öl; Autenticitet; Konsumentinsikt;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har mikrobryggerier runt om i världen tagit allt större marknadsandelar från nationella och internationella bryggerier. Trots en växande marknad är marknadsklimatet däremot långt ifrån idealiskt för många småbryggare. Lönsamheten är låg och marknaden präglas av hårdare konkurrens. LÄS MER

  3. 3. The boom of the brewery industry : A qualitative analysis of the current bubbling trend that has washed over the Swedish market

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Wiking; Armin Tayefeh Morsal; [2019]
    Nyckelord :Microbrewery; craft beer; trend; marketing; Mikrobryggeri; hantverksöl; trend; marknadsföring;

    Sammanfattning : The number of microbreweries in Sweden has shown a huge increase over the last few years. The massive expansion concerns professionals as well as civilians, and the purpose of this thesis is to examine what factors answers for this boom. This was proceeded through qualitative interviews with different professions within the business. LÄS MER

  4. 4. Mjölksyrabakterier i suröl

    M1-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master); Lunds universitet/Livsmedelteknisk högskoleutbildning - YTH

    Författare :Fredrik Andersson; Sandy Koleszar; [2019]
    Nyckelord :Suröl; mjölksyrabakterier; probiotika; Sour beer; lactic acid bacteria; probiotics; livsmedelsteknik; food engineering; Agriculture and Food Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Suröl är en dryck som ökat i populäritet, speciellt bland folk med stort intresse för hantverksöl och mikrobryggerier. Allt fler bryggerier vågar nu att gå utanför sin trygghetszon med att använda jäst av typen Saccharomyces cerevisiae och istället börjar experimentera med bakterier och jäst som tidigare ansetts vara produktförstörande, till exempel olika mjölksyrabakterier och vildjäst. LÄS MER

  5. 5. Co-branding inom restaurangsektorn : En studie av varumärkeskapital ur ettkonsumentperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oskar Modig; [2016]
    Nyckelord :brand equity; craft beer; premium brands; mainstream; niche market; cobranding; food beverage; Varumärkeskapital; hantverksöl; Premium; Mainstream; Restaurang; Cobranding; Food Beverage;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen försöker kartlägga vilka produkt- och varumärkesegenskaper som driverkonsumenternas val av premiumöl på restaurang och redovisar en konsumentstudie gjord irestaurangmiljö. Tidigare forskning menar att det finns en outnyttjad potential förrestauranger som vill utnyttja det snabbt ökande intresset för hantverksöl genom co-brandingmed attraktiva premiumvarumärken. LÄS MER