Sökning: "Haptiska gränssnitt Virtual Reality"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Haptiska gränssnitt Virtual Reality.
1. Navigating with ears in hand: Multimodal interaction and avatar control in a 3D haptic game environment
Master-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : Datorspel är idag en mångmiljardbransch och den fortsätter att växa, men tyvärr har den grafiska utvecklingen i stor utsträckning lämnat synskadade utanför. Känselgränssnitt erbjuder en fascinerande form av interaktion med virtuella världar. LÄS MER
2. Det öppnaste rummet : att visa konst på nya sätt
Master-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : I denna rapport presenteras ett examensarbete i industridesign utfört på Lunds Tekniska Högskola och i samarbete med ÅlstaUtvecklingsCentrum i Fränsta. I rapporten beskrivs både slutresultatet och vägen dit, själva designprocessen som vi anser är ett utmärkt verktyg för att synliggöra visioner och strategier likaväl som produkter. LÄS MER
3. Perifera seendets rörelsedetektion i trafiksimulator
Master-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : Genom att konstruera mjukvara till en trafiksimulator möjliggörs studier på perifera seendets rörelsedetektion. Simulationsmiljön, TSim, är uppbyggd så att en testperson (föraren) kör på en landsväg i ett virtuellt landskap. Älgar kommer under simulationens gång att dyka upp och från periferin röra sig mot vägen. LÄS MER
4. Haptisk skattjakt
Master-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : I detta examensarbete gör jag ett skattjaktsspel vars målgrupp huvudsakligen är blinda och synskadade barn och ungdomar. För att spela spelet används the PHANToM, på svenska Fantomen. Ett av problemen jag ställts inför är att Fantomens räckvidd är begränsad. LÄS MER
5. Haptic hardware support in a 3D game engine
Master-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : The aim of this master's thesis is to find out if it is possible to integrate haptic hardware support in the open source 3D game engine Crystal Space. Integrating haptic support would make it possible to get a haptic representation of 3D geometry in Crystal Space and therefore take advantage of all the benefits a 3D game engine provides, when building haptic applications. LÄS MER