Sökning: "Hasib Zolic"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hasib Zolic.

  1. 1. Governed to be cancelled : The qualitative aspects of cancel culture's governmentality, focusing on its impact beyond the individual perpetrator.

    Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hasib Zolic; [2023]
    Nyckelord :Cancel culture; Governmentality; Parasocial relationship; Hip-hop; MCDA;

    Sammanfattning : This thesis explores the phenomenon of cancel culture within the media and communication science field, aiming to contribute to the understanding of cancel culture beyond the focal point of the cancelled figure. Drawing upon the theoretical framework of Governmentality with discourse and language and utilizing Multimodal Discourse Analysis (MCDA) as a methodological tool, the study delves into the complexities of cancel culture and its implications. LÄS MER

  2. 2. Fitness ideal, how does it work? : A multimodal critical discourse analysis of how male fitness body ideal is communicated on Instagram.

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Sustainable Societies (SUS)

    Författare :Hasib Zolic; [2022]
    Nyckelord :masculine; social media; body ideal; ideal; norms; discourse; cda; mcda; cds; semiotic; fitness;

    Sammanfattning : Fitness is considered as a diverse spectrum and the society surrounding it is considered to be in constant flux. There are few male fitness influencers on Instagram acting as mass mediums communicating their daily lives in front of a mass of followers. LÄS MER

  3. 3. Hur representeras etniska minoriteter under skyddsutrustning? : En komparativ semiotisk innehållsanalys av Under Armours reklamfilmer ur ett postkolonialt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Oskar Sörling; Hasib Zolic; [2021]
    Nyckelord :Semiotics; representation; postcolonialism; social movements; marketing communications; Under Armour; BLM; Semiotik; representation; postkolonialism; sociala rörelser; marknadskommunikation; Under Armour; BLM;

    Sammanfattning : Med bakgrund i Black Lives Matter-demonstrationerna problematiserar den här studien två reklamfilmer från sport- och klädföretaget Under Armours (UA:s) kampanj The only way is through med syfte att studera hur normer och värderingar främjas utifrån jämlikhet och mångfald i UA:s reklamfilmer. Detta studeras genom att undersöka hur vita personer, färgade personer (POC) och personer med olika etnisk bakgrund representeras i UA:s reklamfilmer och vad det finns för likheter och skillnader mellan dessa representationer. LÄS MER