Sökning: "Hassas Hassas"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Hassas Hassas.

  1. 1. Off-hour Deliveries as a Sustainable Alternative : A case study of a Swedish recycling company

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Mursal Hassas; Signy Yu Liu; [2021]
    Nyckelord :Off-hour deliveries; Freight transportation; Congestion; Traffic efficiency; Emission; Logistics; Recycling industry; Off - hour leveranser; Godstransport; Trängsel; Trafik effektivitet; Avgaser; Logistik; Återvinning industri;

    Sammanfattning : Global climate change is already having a noticeable impact on the environment that threatens the future of all species including humans. Unfortunately, it is currently accelerating and global temperatures will continue to rise in the coming decades mainly due to greenhouse gases produced by human activities in daily life. LÄS MER

  2. 2. Hållbar produktion i svenska tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :MURSAL HASSAS; MARYAM TARIK HAMAD; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens produktion är hållbarhet en viktig aspekt. Utan en hållbarhetssyn påverkas inte bara ekonomin och miljön negativt utan också människan och dess framtida generationer. LÄS MER

  3. 3. Factors influencing student motivation in a Swedish dental programme with a Problem-based curriculum

    Master-uppsats, Malmö högskola/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Ali Haghparast Hassas; [2016]
    Nyckelord :PBL; Motivation; Students; Dentistry; Learning;

    Sammanfattning : Hur framgångsrikt en student utför en uppgift är starkt korrelaterat till studentens motivation inför uppgiften. I akademiska sammanhang har studenter med hög motivationsgrad visats vara mer troliga att utvecklas och vara framgångsrika än de med låg eller ingen motivationsgrad, som i sin tur uppvisat begränsad akademisk utveckling. LÄS MER

  4. 4. Happiness not Included : En kvalitativ undersökning av myter om lycka i svenska reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hassas Hassas; Jennie Norgren; [2013]
    Nyckelord :TV; Commercial; Happiness; Myth; Myths; Semiotic; Narrative; Philosophie; Reklam; Reklamfilm; Sverige; Lycka; Myter; Myt; Semiotik; Narrativ; Filosofi; Neoformalism; Formalism;

    Sammanfattning : ”If we consume the product as a product, we consume its meaning through advertising” – Jean Baudrillard Syftet med denna studie är att identifiera och analysera bakomliggande myter om lycka i kommersiella reklamfilmer, utifrån ett konstruktionistiskt perspektiv. Analysmodellen, som bygger på semiotik och neoformalism, genererade kunskap om de olika berättarstrukturerna kring lycka i de undersökta reklamfilmerna. LÄS MER