Sökning: "Health message"
Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden Health message.
1. Towards Automated Log Message Embeddings for Anomaly Detection
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknikSammanfattning : Log messages are implemented by developers to record important runtime information about a system. For that reason, system logs can provide insight into the state and health of a system and potentially be used to anticipate and discover errors. LÄS MER
2. PICTURE-NOT-SO-PERFECT? En semiotisk bildanalys av hur Instagramanvändare gestaltar verkligheten under hashtagen #Instagramvsreality
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Social media has become a huge part of everyday life. With it, editing and manipulation of images to post online has increased. Several studies have proven that retouched images can have a great negative impact on people’s self image and mental health. LÄS MER
3. Do first impressions matter? How product packaging and warning messages influence young adults' conceptions and intentions to use nicotine pouches
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Tobacco-free nicotine pouches have become increasingly popular in Sweden, especially among young adults. This thesis examines how packaging and warning messages could influence young adults' conceptions and intentions to use nicotine pouches. LÄS MER
4. Det nya vita giftet : Ett för- och eftermätningsexperiment för att studera budskapsstrategiers effekt på attityder till vitt snus och intentioner att konsumera produkten
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur effektivt budskapsstrategier kan tillämpas i det moderna medielandskapets förutsättningar för att få människor att inte vilja konsumera hälsofarliga produkter. Ett för-och eftermätningsexperiment genomfördes för att testa effekterna av budskapsstrategierna fear appeal respektive social appeal med en influencer som avsändare, på deltagarnas attityder till vitt snus och (beroende på om de var aktiva konsumenter eller inte) intentioner att sluta konsumera vitt snus eller intentioner till att testa vitt snus. LÄS MER
5. “Öppna ögonen and see the real fucking enemy” : En fallstudie om Natalie Jonssons användning av Instagram för att sprida konspirationsteorier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This study aims to expand on the knowledge of how conspiracy theorists spread their theories and message online by looking closer at one Swedish influencer on Instagram: Natalie Jonsson (@nataliejonssons). Through her Instagram feed including videos, pictures and saved livestreams the study analyzed how Instagram was used, which themes that were present and how the influencer presented herself. LÄS MER