Sökning: "Hedonic systems"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Hedonic systems.

  1. 1. Navigating the Third Dimension on the Web : User Experience of navigation models in three-dimensional non-immersive e-commerce showroom websites

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Tuva Persson; Pauline Wahle; [2023]
    Nyckelord :3d web; ux design; usability; user experience;

    Sammanfattning : With the increasing prevalence of websites that incorporate a third dimension into the scene, it is important to evaluate the usability of these virtual environments. This research contributes to existing knowledge of 3D navigation by exploring and evaluating the user experience of three navigation systems commonly used on three- dimensional websites: General Movement (Exploration), Targeted Movement (Search), and Specified Trajectory Movement. LÄS MER

  2. 2. A sensory evaluation of swidden rye (Secale cereale) – how the taste of history and geographical location can play part in a sustainable food production

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Amanda Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Development; Sensory science; Landrace; Terroir; Food system; Consumer science;

    Sammanfattning : Due to their resilience, durability, and broad genetic variations, increasing the production and consumption of landrace cereals has been highlighted as a solution to handle increasing environmental variability resulting from climate change. However, the consumption of landrace cereals remains low due to limited production and purchase availability for consumers. LÄS MER

  3. 3. Användarupplevelse i digitala miljöer : En kvalitativ studie om vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Fanny Stövander; [2022]
    Nyckelord :UX; engagement; social networking sites; HMSAM; Flow Theory; Användarupplevelse; engagemang; digitala sociala nätverk; HMSAM; flow-teorin;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka användarupplevelse i digitala miljöer med inriktning engagemang inom digitala sociala nätverk. Studien syftar till att ge en fördjupad förståelse kring området användarupplevelse inom hedoniska motivationssystem (HMS) med fokus på vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk. LÄS MER

  4. 4. MonoGenjin : En praktisk undersökning av 2D spelmotors- och spelutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Viktor Källberg; Tobias Källman Andersson; [2022]
    Nyckelord :Game engine; game development; Research through Design; RtD; autoethnography; collaborative autoethnography; CAE; hednoic-motivation system; HMS; Hedonic-motivation system adoption model; HMSAM; information systems; IS; Spelmotor; spelutveckling; forskning genom design; Research through Design; RtD; autoetnografi; kollaborativ autoetnografi; Collaborative Autoethnography; CAE; hedonic-motivation system; HMS; Hedonic-motivation system adoption model; HMSAM; informationssystem; IS;

    Sammanfattning : Spelindustrin är gigantisk och kontinuerligt växande, där detta inkluderar spelutveckling samt spelande av spel. Detta medför att en betydande mängd akademiker i sina yrkesliv kommer att beröra ämnesområdet spelutveckling. LÄS MER

  5. 5. User-centered evaluation of the CERO simulation tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nahida Islam; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The proliferation of competitive systems in the market is constantly raising the bar for both usability and UX (hedonic & pragmatic view) in the field of HCI. However, many of today’s technologies lack the essence of usability and UX due to the gap between the practice and the literature. LÄS MER