Sökning: "Hedoniska motivationssystem"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Hedoniska motivationssystem.

  1. 1. Användarupplevelse i digitala miljöer : En kvalitativ studie om vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Fanny Stövander; [2022]
    Nyckelord :UX; engagement; social networking sites; HMSAM; Flow Theory; Användarupplevelse; engagemang; digitala sociala nätverk; HMSAM; flow-teorin;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka användarupplevelse i digitala miljöer med inriktning engagemang inom digitala sociala nätverk. Studien syftar till att ge en fördjupad förståelse kring området användarupplevelse inom hedoniska motivationssystem (HMS) med fokus på vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk. LÄS MER

  2. 2. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Wilmer Ahlgren; Henrik Johansson; [2019]
    Nyckelord :Qualitative study; user experience; hedonic motivation system; gamification; internal motivation; video-slots; gambling abuse; Kvalitativ studie; användarupplevelse; hedoniska motivationssystem; spelifiering; inre motivation; video-slots; spelmissbruk;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER

  3. 3. Vilken betydelse kan spelifiering ha för den inre motivationen? : En kvalitativ studie om den engagerade användarens drivkrafter, attityder och upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Viktor Kjellén; Puck Wester; [2017]
    Nyckelord :Gamification; Hedonic Motivation Systems; Intrinsic motivation; Immersion; Engagement; Spelifiering; Hedoniska motivationssystem; Inre motivation; Fördjupning; Engagemang;

    Sammanfattning : En grundfaktor för att en digital tjänst ska komma till användning är vilken motivation den ger användarna. Med detta i åtanke bör de motivationer tänkta användare av en tjänst har, kartläggas och ämnas uppfyllas. LÄS MER

  4. 4. Inre och yttre motivation : En kvalitativ studie av hedoniska och utilitaristiska drivkrafter genom gamification

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Andreas Holmquist Orlov; David Thornemo Larsson; [2016]
    Nyckelord :Gamification; hedonic values; utilitarian values; motivation; usability.; Gamification; hedoniska värden; utilitaristiska värden; motivation; användbarhet;

    Sammanfattning : Inom de flesta system, företag och tjänster idag används motivationssystem som belönar brukaren med pengar, befordran, poäng, och beröm. Sådana system kallas utilitaristiska och spelar an på brukarens yttre motivation. LÄS MER