Sökning: "Hedonistiska värden"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Hedonistiska värden.
1. Sveriges grönaste stad? : En studie om grönområdens värde och plats i Göteborg
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Grönområden i urbana miljöer bidrar med många centrala funktioner vilka är livsviktiga för både djur och människor, exempelvis biologisk mångfald, ekosystemtjänster och positiva hälsoeffekter. Förekomsten av grönområden och dess funktioner hotas däremot av den snabba globala urbaniseringen som ger upphov till förändrad markanvändning. LÄS MER
2. Attityder mot digitala musikevenemang : Ett deltagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Följderna av covid-19 pandemin har lett till att hela världen har fått ställa om och anpassat sig till de restriktioner och rekommendationer som har införts för att minska smittspridningen. Under år 2020ökade digitaliseringen i samhället och en bransch som har fått anpassa sig är evenemangsbranschen. LÄS MER
3. Influencer marketing : Mode- vs. IT-branschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Influencer marketing är ett växande fenomen och blir alltmer vanligt som marknadsföringsverktyg på sociala medier. Efter att granskat tidigare forskning upptäckte vi att det tidigare inte forskats mycket kring hur influencer marketing skiljer sig åt mellan olika branscher. LÄS MER
4. Lojalitetsprogram inom flygbranschen : En kvantitativ studie i hur upplevda fördelar av ett flygbolags lojalitetsprogram och resefrekvens förhåller sig till tjänstekvalitet.
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Flygbranschen är i ständig förändring och vår värld kan tyckas bli allt mindre då möjligheterna att resa ökar. Konkurrensen mellan flygbolag ökar, där de traditionella flygbolagen utmanas av lågprisalternativ. LÄS MER
5. Funktion eller inspiration? : en studie om butiksmiljöns betydelse vid utilitaristisk konsumtion
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Detaljhandeln är en marknad som är under ständig utveckling och möts av nya utmaningar. Den hårda konkurrensen driver de verksamma till att arbeta med butiken och dess miljö som en konkurrensfördel. LÄS MER