Sökning: "Hedqvist"
Visar resultat 11 - 15 av 63 uppsatser innehållade ordet Hedqvist.
11. Hur kan en liten butiks acceptans av digitala innovationer påverka den fysiska butikens utmaningar under coronapandemin?
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In today’s society, digital innovations are important in the grocery commerce. However, since the coronavirus outbreak in 2020, it is perhaps more important than ever. Since customers have had to change their consumer behavior over one night, the small grocery commerce in particular have been affected. LÄS MER
12. Kampanjer vi minns : En kvalitativ studie om hur marknadsföringskampanjer kan användas till att utveckla relationer mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Den digitala utvecklingen medför ett konkurrensutsatt marknadsföringslandskap, där företag behöver leta nya strategier för att marknadsföra sig mot nya och befintliga kunder. Genom att individanpassa marknadsföringen erbjuds möjligheten att rikta reklam mer precist mot valda målgrupper. LÄS MER
13. DIGITALA LÄRRESURSER I MATEMATIK Vilka kompetenser använder läraren när digitala lärresurser integreras i matematikundervisningen?
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Syftet med den här kvalitativa studien är att identifiera vilka ämnesmässiga, pedagogiska och teknologiska kunskaper läraren använder när digitala lärresurser integreras i matematikundervisningen i syfte att stötta undervisning och lärande. Semistrukturerade intervjuer har använts som metod för att samla in data. LÄS MER
14. Arbetar coworking space med tjänsteinnovation utifrån ett tjänstelogiskt perspektiv, i så fall hur?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Examensarbetet syftar på att undersöka om verksamheter som driver ett coworking space utgår från ett tjänstelogiskt perspektiv. Under 2018 ökade antal coworking verksamheterna med 15,2% från året tidigare (Coworking Resources, 2019). LÄS MER
15. Influencer eller insta(nt) dealbreaker? : En kvalitativ studie om hur företag väljer influencers för att stärka sin kundrelation och sitt varumärke
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Social media channels are today an important marketing platform where companies effectively can reach their target groups online through paid advertisements, sponsored posts and electronic word of mouth. Electronic word of mouth can be used by companies to spread their brand through individuals sharing experiences and information with others within their social network in a process called influencer marketing. LÄS MER