Sökning: "Helén Fält"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Helén Fält.
1. Familjeperspektivet på BVC : En kvalitativ studie om BVC-sköterskors erfarenheter i sitt arbete med barns psykiska hälsa och utveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, S:t Lukas utbildningsinstitutSammanfattning : Denna studie utforskar BVC-sköterskors upplevelse av att använda familjeperspektivet för att belysa barns psykiska hälsa och utveckling. Frågans relevans bottnar i att barnhälsovården i Sverige har en unik möjlighet och utmaning när det gäller både ett preventivt och behandlande arbete med familjer. LÄS MER
2. ”Konst är konst, allt annat är allt annat” : Samtidskonsten som pedagogisk resurs.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Jag gör den här undersökningen med fokus på samtidskonst som jag upplever är ett svårgripbart fenomen. Så vad är samtidskonst och går den att definiera? Generellt är samtidskonst konst skapad efter 1945 och består samtidigt av ”historiska” och ”banbrytande” konstyttringar. LÄS MER
3. Förmedling och performativa strategier : en studie av tre utställningar där synen på konstpedagogen som förmedlare utmanas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Pedagogiken tar allt mer plats på museer och konsthallar i Sverige. Vad en konstpedagog gör och varför är däremot inte lika självklart. Utvecklingen tycks gå mot en mer publikcentrerad pedagogik där det talas om att besökare ska aktiveras och delta. LÄS MER
4. Differentiering och Kundlojalitet - En studie för att undersöka samband mellan differentiering och kundlojalitet i livsmedelsbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka samband mellan differentiering och kundlojalitet. Från teorin gjordes en sammankoppling av differentiering, köpbeslutsprocessen och lojalitet. Slutsatsen av det teoretiska resonemanget var att ett företags differentieringsstrategier påverkar konsumentens inköp genom köpbeslutsprocessens olika steg. LÄS MER