Sökning: "Helena Abrahamsson"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Helena Abrahamsson.

  1. 1. Stella Artois - Brewing a better reputation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Abrahamsson; Bruno Dewever; Denise Vork; [2023]
    Nyckelord :Reputation Management; Issue Management; Corporate Communication; Public Relations; Crisis Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Imagine that it is June 19th, 2007, and you work for U.K’s largest brewery, InBev. That morning, an article appeared in The Argus titled: “City Judge Condemns ‘Wife- Beater’ Booze. LÄS MER

  2. 2. The Connection between a Multitier Private Label Portfolio and Retailer Brand Image: Investigating Consumer Perceptions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Abrahamsson; Sarah Keppler; [2023]
    Nyckelord :private label; multitier private label portfolio; retailer brand image; consumer perceptions; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: This thesis aims to understand how a multitier private label portfolio is linked to the retailer brand image from a consumer perspective by using a case study of the Swedish grocery retailer ICA. Furthermore, we aim to comprehend the connection of the contained private labels in a multitier private label to the retailer brand image. LÄS MER

  3. 3. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Olsson; Helena Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :employer branding; brand attitude; elaboration likelihood model; EmpAt-scale; organizational attractiveness; arbetsgivarvarumärke; varumärkesattityd; EmpAt-skalan; organisationsattraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Political Leaders As Archetypal Brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Abrahamsson; Can Üner; Sarah Keppler; [2022]
    Nyckelord :Keywords: Brand personality; Archetypes; Rhetoric; Political Brand Communication; Brand Core Framework; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to explore political leaders as archetypal brands. Moreover, this study aims to add knowledge to the concept of archetypes in political brand communication. Methodology: This study combines qualitative and quantitative research. LÄS MER

  5. 5. Det är det här blandspråket som finns i kommunen, att man blandar en mening på finska och en på svenska eller till och med blandar ord från båda språken i samma mening : En kvalitativ studie om förskolans utmaningar i en flerspråkig gränskommun

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Helena Abrahamsson; Tommi Maijanen; [2021]
    Nyckelord :flerspråkighet; förskola; gränskommun; modersmål; språkutveckling;

    Sammanfattning : I förskolans uppdrag ingår det att barn med annat modersmål än svenska ska ges möjlighet att utveckla både det svenska språket och sitt modersmål. Med denna studie vill vi synliggöra de språkliga utmaningarna som pedagogerna ställs inför i en gränskommun i Sverige. LÄS MER