Sökning: "Helena Andersson"
Visar resultat 6 - 10 av 153 uppsatser innehållade orden Helena Andersson.
6. ”Det gäller att hitta vad som funkar bäst för just det barnet” : En fenomenografisk studie om förskollärares varierade uppfattningar av sitt arbete med barns kommunikation och språk i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Kommunikation och språk är väsentligt för alla sociala sammanhang, så även i förskolan där barn ska få tillgång till kommunikativ och språklig stimulans. Hur förskolor arbetar med kommunikation och språk kan däremot variera eftersom arbetssätt behöver utgå från den specifika förskolan och barngruppen. LÄS MER
7. Sjuksköterskors inställning till att vårda personer med HIV
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
8. Ledares beskrivningar av sina egna ledarstilar vid förändring.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Organisationer genomgår förändringar vilka påverkar såväl organisationen som medarbetarna. Den stil ledaren använder i förändringsprocessen påverkar både processens gång och dess resultat. Studiens syfte är att belysa vilka ledarstilar som ledare använder när de driver förändringsarbete. LÄS MER
9. Praktiska metoders inverkan på lärande och motivation i de naturorienterande ämnena : En kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Praktiska metoder/hands-on learning är en undervisningsmetod som har blivit mer aktuell i dagens undervisning. Ett av skolans viktigaste uppdrag är att det finns en koppling mellan undervisningen och världen utanför, vilket gör att undervisningen bör innehålla undersökande och experimenterande uppgifter för att främja nytänkande (Lgr 11 rev. LÄS MER
10. En väg mot differentierad undervisning : En kvalitativ studie om lärares förhållningssätt till praktiska metoder i de naturorienterande ämnena
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Praktiska metoder är en undervisningsmetod som har blivit mer aktuell i dagens undervisning och kan ses som ett paraplybegrepp inom såväl matematikämnet som de naturorienterande ämnena, vilket innefattar tydliga praktiska moment i undervisning där eleverna får hantera, påverka eller observera material som studeras. I de naturorienterande ämnena kan praktiska metoder omfatta observationer, experiment och laborationer som syftar till att eleverna blir mer delaktiga och tillåts använda sina sinnen för att pressa lärande bortom faktakunskaper mot fördjupad förståelse. LÄS MER