Sökning: "Helena Borgström"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Helena Borgström.

  1. 1. Postpartumblödning

    Magister-uppsats, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap, HV

    Författare :Jennie Borgström; Helena Johansson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. GA-elevernas integration på Elinebergsskolan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Helena Borgström; Anna-Karin Rundqvist; [2006]
    Nyckelord :integration; skolor; elever; Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to find out whether the students, which had moved from the school of Gustaf Adolf to the school of Elineberg, had been integrated into their new environment. We chose to analyze the degree of integration concerning their schoolwork, how they interacted with the students from the new school, the school of Elineberg, and their level of wellbeing in their new school. LÄS MER

  3. 3. Co-creating value – att skapa kundvärde i samverkan med kunden - en studie om hur företag kan samverka med sina kunder

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabet Johnlin; Helena Borgström; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Utvecklingen har gått mot att företagens kunder har blivit aktiva och kunniga och har genom dagens teknologiska och sociala infrastruktur möjlighet att bilda nätverk, där de kan föra diskussioner och utbyta erfarenheter med varandra. Det är inte längre självklart vem som skapar kundvärde. LÄS MER

  4. 4. The successful elements of the Gazelles - A case-study of Gary Hamel’s Business Model applied to rapid-growing companies in the region of Gothenburg

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabet Kloutschek; Helena Borgström; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Business strategies in order to succeed must be adapted to the rapid changes of an industry in order to achieve sustainable competitive advantages. Gary Hamel, Igor Ansoff and Michael E. Porter present strategic choices for the growth and expansion of a company. LÄS MER