Sökning: "Helena Levin"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Helena Levin.

  1. 1. Att kommunicera hållbarhet inom turism : Hur kommunicerar aktörer inom besöksnäringen hållbarhet i digitala kanaler? Om det inte syns, hur vet vi att det finns?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Titti Seehathao; Helena Levin Gustavsson; [2020]
    Nyckelord :Sustainable tourism; digital channel; marketing; communication; tourism; hospitality; Hållbar turism; digitala kanaler; marknadsföring; kommunikation; turism; besöksnäring;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur aktörer inom besöksnäringen i Värmland arbetar med att kommunicera hållbarhet i digitala kanaler. Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod med socialkonstruktivism och diskursanalys som vetenskaplig inriktning samt ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  2. 2. "Man har rätt mycket lek - och man tränar på att sitta still" : En diskursanalys av lek och lärande i förskoleklass

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Helena Olsson; Sofie Levin; [2018]
    Nyckelord :Förskollärare; Förskoleklass; Lek; Lärande; Pedagogisk miljö; Diskursanalys; Språk; Maktstruktur;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie har varit att undersöka vilka diskurser som synliggörs i förskollärares utsagor gällande lek och lärande i förskoleklassens verksamhet. En kvalitativ studie har genomförts med semistrukturerade intervjuer, i vilka åtta förskollärare verksamma i sex olika förskoleklasser har deltagit. LÄS MER

  3. 3. Servicepersonalen - Sponsringens huvudrollsinnehavare - En fallstudie om hur två hotellkedjor arbetar med sponsring av Riksteatern

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Vilén; Helena Naverbrant; Elin Levin; [2009]
    Nyckelord :tjänstemarknadsföring; sponsring; varumärkeskapital; intern marknadsföring; interaktiv marknadsföring; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda tillämpningen av marknadsföringsverktyget sponsring inom hotellkedjor med fokus på personalens funktion I fallstudien uppmärksammades att aktörerna på lokal och central nivå har skilda tolkningar om hur sponsringsaktiviten kommuniceras och dess övergripande mål. De lokala enheterna agerar endast efter egen uppfattning och har därmed inte använt marknadsföringsverktyget som marknadsstaben planlagt. LÄS MER

  4. 4. Uppdragsrelationer i en internationell kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Levin; Carolin Nilsson; Helena Naverbrant; [2009]
    Nyckelord :agent – principal teori; relationsmarknadsföring; uppsalaskolan marknadskunskap; uppdragsrelation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Problembeskrivning Brist på marknadskunskap vid utlandsetableringar leder till att svenska företag många gånger väljer att ge i uppdrag till utländska aktörer att representera dem på främmande marknader. Uppdragsrelationer är komplexa företeelser och leder ofta till motsättningar, främst på grund av skiljda målsättningar, osäkerhet och brist på förtroende mellan de inblandade. LÄS MER