Sökning: "Helena Sell"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Helena Sell.
1. Local food markets : consumer perspectives and values
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : There has been an increased interest for local food in Sweden, which has led to governmental plans to support and increase the Swedish local and small-scale production. Few studies have however been made to understand the motivations of the consumers who buy local food and what they perceive as being valued with these products and services in Sweden. LÄS MER
2. How to Make Promotions Work in a Cost-efficient Context - A Case Study at Lantmännen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Problem -‐‑ Promotions are the main reason for a majority of stock out situations and increases the amount of waste for perishable items, and strong competition within grocery retail has led to a significant increase in frequency and depth of promotions since the late 20th century. Lantmännen Cerealia has identified problems with low customer service levels (CSL) during promotions and lack of long term planning in general. LÄS MER
3. Strategier för presentationav arbetsprover inom grafiskdesign : hur en arbetssökande grafiskdesigner bäst ”säljer sig själv” tillanställning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : För att få drömjobbet inom en konkurrenskraftig bransch som grafiskdesign krävs det lilla extra. Syftet med denna undersökning är att ta redapå vad detta extra är och därigenom underlätta för arbetssökandegrafiska designers på vägen till drömjobbet. LÄS MER
4. Localization of a Distribution Center for Locally Produced Fruit and Vegetables : A case study of Svenska Odlarlaget and Samodlarna
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Business Administration, Business Process & Supply Chain Management, Degree Project, 15 higher education credits, 4FE006, Spring 2013 Authors: Arta Selimi and Therese Svensson Tutor: Petra Andersson Examiner: Helena Forslund Title: Localization of a Distribution Center for Locally Produced Fruit and Vegetables - A case study of Svenska Odlarlaget and Samodlarna Background: There is an increasing trend to purchase locally produced fruit and vegetables in Sweden. This is something consumer are willing to pay more for. LÄS MER
5. Att köpa tid : En studie av subjektiva attityder förmedlade av tre matkasseföretag genom text på hemsidor
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna undersökning har som avsikt att ta reda på om åsikts- och beteendeförslag runt mat och livsstil förmedlas via texter tillhörande tre företag som säljer matkassar med recept och ingredienser för middagar till ett visst antal personer i en vecka via sin hemsida. Metoden som används är textanalysmodellen Appraisal som fokuserar subjektiva attityder i text. LÄS MER