Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Big Goals - Small Island: Will Fiji achieve sustainable food security? : Comparing the plans and policies built by the Fijian government under the Millennium Development Goals and Sustainable Development Goals
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This thesis examines how global development goals affect Fijian plans and policy strategies to achieve food security. The concept of food security is vast and complex, as several development issues contribute to the difficulty in achieving such security. LÄS MER
2. Utvärdering av möjligheten att använda UAS vid gränsmätning i skogsmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Skogs- och jordbruksfastigheter i Dalarna består ofta av långsmala och därmed opraktiska skiften, därför genomförs omfattande omarronderingsförrättningar av Lantmäteriet. Förrättningarna går ut på att byta mark mellan fastighetsägarna, för att skapa ändamålsenliga skiften, med syftet att bl.a. LÄS MER
3. Berg- och dalbanan utan slut?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Transplantationskirurgin är ett relativt nytt område som hade sin framväxt i Sverige på 60-talet. Transplantationsprocessen är en krävande process som har en stor påverkan på patienternas livssituation. LÄS MER
4. Bedömning. En intervjustudie av sex lärares tankar om bedömning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka några lärares förhållningssätt till bedömning, skrivna omdömen, dokumentation av elevernas kunskap och om företagsamt lärande. Undersökningen utgår ifrån följande frågeställningar: - Hur ser dokumentationen ut (omdömen, IUP)? - Hur ser lärarna på bedömning? - Ser lärarna att arbetet med bedömning kommer att förändras efter fortbildningen? Vi vill också undersöka vilka intentioner Barn och utbildningsnämnden (Bun) hade med fortbildningen för lärare under hösten 2008. LÄS MER