Sökning: "Hemleverans"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet Hemleverans.

  1. 1. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Kai Kouweik; Jaouad Mrika; [2023]
    Nyckelord :Last mile; e-commerce; home delivery; Buy-Online-Pickup-in-Store; self-collection services; Sista milen; e-handel; hemleverans; hämtning i butik; utlämningsställen;

    Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER

  2. 2. Hållbara Hemtransporter : Fallstudie för leveranstransporter i täta bostadsområden ur ett socialt hållbarhetsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Amadeus Kamsvåg; [2023]
    Nyckelord :Transport; Leverans; Hemleverans; Lastplats; Angöring; Logistik; Social Hållbarhet; Shared space planning; Trafikrumsmodellen; Fysisk planering; Godstrafik; Lasttrafik; Minskad bilanvändning; E-handel; Hammarby Sjöstad; Stockholm; Platsanalys; Fallstudie;

    Sammanfattning : During the last few years, the demand for deliveries in residential areas have increased dramatically due to an increase in online shopping and changed lifestyles where reduced car use among other things have led to people rely on home deliveries to a wider extent. The built environment thus faces a new set of requirements in order to accommodate these deliveries. LÄS MER

  3. 3. En analys av möjligheten för drönarleveranser till landsbygd i syfte att sänka sista milen och miljörelaterade kostnader

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Sjöberg; Kaneshka Shafie; [2021-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste åren har andelen människor i Sverige som handlar varor på internet ökat, som en konsekvens av detta har även sista milen-leveranser ökat. Jämförs urbana- med rurala områden har sista milen-leveranser ökat mer till de rurala områdena. LÄS MER

  4. 4. En digital lösning för minskat matsvinn

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Sandra Karlberg; [2021]
    Nyckelord :matsvinn; digital nudging; app; grafisk design;

    Sammanfattning : I mitt självständiga arbete så har jag utformat en digital lösning med syfte att motverka samhällets stora problem med matsvinn, detta i form av en konsument-app som även inkluderar en tjänst för hemleverans av matkassar, i en annorlunda tappning .... LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteenden under en världsomfattande pandemi : En kvalitativ studie som undersöker digitaliseringens roll under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Miriam Stierna; Madeleine Olsson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; Consumer buying behaviour; Digitalization; The buying process; Maslow´ hierarchy of needs; Covid-19 pandemin; Konsumentbeteende; Digitalisering; Köpprocessen; Maslows behovstrappa;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens relevans grundar sig i e-barometerns årsrapport gällande en påvisad ökning av svensk e-handel under år 2020. Följaktligen är syftet med denna studie att studera svenska kvinnors konsumentbeteenden inom detaljhandeln under Covid-19 pandemin med fokus på digitaliseringens roll. LÄS MER