Sökning: "Hempel Ossian"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Hempel Ossian.

  1. 1. Drivers of Negative Customer Engagement : A quantitative study testing a model of negative customer engagement and its proposed antecedents

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Månsson Ludwig; Hempel Ossian; [2022]
    Nyckelord :Perceived justice; Customer engagement; Negative customer engagement; Negative disconfirmation; Cognitive appraisal theory;

    Sammanfattning : Abstract Purpose - The purpose of this study is to extend the current understanding of NCE and its antecedents. Design/methodology/approach - A deductive approach was used to confirm the proposed model of NCE using structural equation modeling. LÄS MER

  2. 2. Unga konsumenters attityder till marknadsföring genom TikTok : En kvantitativ studie kring attityder till marknadsföring genom TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ossian Hempel; Anton Johnsson; Dante Nordling; [2020]
    Nyckelord :TikTok; attitude; cognitive; affective; behavioral; awareness; knowledge; liking; preference; purchase intention; Generation Z; word-of-mouth; content marketing; TikTok; attityd; kognitiv; affektiv; beteende; medvetenhet; kännedom; omtyckthet; preferens; köpavsikt; Generation Z; word-of-mouth; content marketing;

    Sammanfattning : Inledning: I inledningen redogörs för hur digitala sociala nätverk har växt fram och tagit en allt större plats i konsumenters vardag vilket har gjort dem till utmärkta marknadsföringskanaler. Därefter förklaras det nyaste stjärnskottet bland sociala medier, TikTok, och dess potentiella roll inom marknadsföring. LÄS MER