Sökning: "Hennes Mauritz"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Hennes Mauritz.
1. Hållbarhetsredovisningens framtid Hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter via sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte : Syftet med denna studie var att fördjupa förståelsen av hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter till sina intressenter via sociala medier. Metod : Vi har utfört manuella sökningar med utvalda nyckelord på Vattenfall AB:s och H & M Hennes & Mauritz AB: s (H&M) webbplatser och sociala medier, för att identifiera relevanta sökträffar. LÄS MER
2. Applying Similarity Condition Embedding Network to an industrial fashion dataset
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : To create a fashionable outfit one needs to take into account several different similarity conditions between clothing items, such as season, colour, what kind of context the outfit is supposed worn in etc. This is of course a hard task for a human to do but an even harder task for a computer to solve. LÄS MER
3. Transport Cartons' Impact on Supply Chain Efficiency
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Large product assortments commonly lead to that fast fashion retailers have a large number of transport cartons, with varying sizes, to distribute products from manufacturing sites to distribution centers. Ultimately, the transport cartons have a large impact on the supply chain efficiency, as they affect several nodes in the supply chain network. LÄS MER
4. Ansvar för att skapa hållbarhet : en begreppsanalys av ansvar i den svenska modeindustrins hållbarhetsredovisningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Min uppsats ’’Ansvar för att skapa hållbarhet – en begreppsanalys av ansvar i den svenska modeindustrins hållbarhetsredovisningar’’, undersöker Hennes & Mauritz och Filippa Ks syn på begreppet ansvar i deras hållbarhetsredovisningar före och efter de globala målen för hållbar utveckling. Syftet med studien är att synliggöra om företagens syn på ansvar har förändrats sedan världssamfundet ställer större krav på näringslivet att bistå arbetet för att nå de globala målen innan år 2030. LÄS MER
5. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER