Sökning: "Henrik Andreasson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Henrik Andreasson.

  1. 1. En rådgivares förtroendeskapande En studie om hur finansiella rådgivare skapar förtroende hos kunden i kundmötet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Henrik Andreasson; Sara Berglund; Anna Waller; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Mer än bara fotboll : Om den assyriska/syrianska namnkonflikten på sportsidorna i LT, Sportbladet och DN

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gustav Palm; Nemrud Kurt; [2013]
    Nyckelord :assyrier syrianer; derby; fotboll; medier; identitet; namnkonflikt;

    Sammanfattning : Den etniska minoriteten assyrier/syrianer har två fotbollslag i Södertälje, Assyriska FF och Syrianska FC. Assyrier/syrianer anses vara samma folk men har en intern konflikt om den rätta benämningen på gruppen. När de två falangernas respektive fotbollslag möts i ett derby, skrivs det mycket i tidningarna både före och efter mötet. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier- en länk mellan producent och konsument

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Tero Marjamäki; Henrik Svensson; [2008]
    Nyckelord :Sociala medier; Word of mouth; Word of mouth marketing; Stealth marketing; Buzz marketing; Viral marketing;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Hur kan producentkooperativa företag utforma sina nyckeltal så att de är anpassade till företagets vision och styrelsens intressen? - en fallstudie av Skånemejerier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Andreasson; Patrik Löfstrand; [2007]
    Nyckelord :Balanced Scorecard; nyckeltal; agentteori; producentkooperativ; styrelse; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utforma en teoretisk nyckeltalsmodell som är lämplig att använda i ett producentkooperativ och som är anpassade för företagets vision och styrelsens intressen. Detta utför vi med hjälp av en fallstudie då vi valt ett kvalitativt och abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  5. 5. Kan intern marknadsföring skapa bättre förutsättningar för att nå en reklamkampanjs marknadsföringsmål? - En fallstudie av Svenska Statoil AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Andreasson; Stefan Malmborg; Max Holmberg; [2006]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; gapanalys; agentteori; internal marketing matrix; personalperspektiv; reklamkampanj; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar beskriva den interna marknadsföring som finns mellan företagets ledning och dess personal före, under och efter en reklamkampanj. En analys av hur reklamkampanjers budskap och effektivitet kan förändras då teorierna om intern marknadsföring i högre grad implementeras i organisationen... LÄS MER