Sökning: "Henrik Aronsson"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Henrik Aronsson.

  1. 1. Brand activism, does it work? : A quantitative study on how advertising that contains elements of social activism affects consumer-based brand equity and how it in turn affects consumer purchasing engagement

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Henrik Aronsson; Paul Kato; [2021]
    Nyckelord :Brand activism; brand equity; consumer-based brand equity; social activism; woke washing;

    Sammanfattning : Date: 3 June Level: Master Thesis in Business Administration, 15 credits Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Paul Kato (95/03/11) and Henrik Aronsson (95/10/29) Title: Brand Activism, does it work? Tutor: Edward Gillmore Keywords: Brand activism, brand equity, social activism, attitudes, woke washing Research questions: a. How is the consumer-based brand equity affected by a company’s use of social activism in its marketing? b. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas det konsumentbaserade brand equity av hållbarhetsmarknadsföring? : En kvantitativ studie om hur hållbarhetsmarknadsföring påverkar det konsumentbaserade brand equity och hur det i sin tur påverkar konsumenternas köpengagemang.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Fanar Soror Francis; Henrik Aronsson; Jonathan Fesahaye; [2020]
    Nyckelord :Brand equity; hållbarhetsmarknadsföring; attityder greenwashing;

    Sammanfattning : 8 June 2020 Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Fanar Soror Francis Henrik Aronsson Jonathan Fesahaye (95/11/30) (95/10/29) (94/03/01) How is consumer-based brand equity affected by sustainability marketing? Daniel Tolstoy Brand equity, sustainable marketing, purchase intent, attitudes, consumer-based brand equity How is a company's consumer-based brand equity affected by the company's use of sustainability advertising? How does this in turn affect the purchase intent with consumers? The purpose of this study is to show how and to what extent a company's consumer-based brand equity is affected by their sustainability marketing. Quantitative method The authors conclude that sustainability advertising has a negative effect on consumer-based brand equity in the industries selected for this quantitative study. LÄS MER

  3. 3. Det indirekta besittningsskyddet vid lokalhyra. På vilka grunder utgår ersättning av obehörig uppsägning?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Henrik Aronsson; [2012-02-20]
    Nyckelord :Fastighetsrätt;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Reformering av fastighetsbranschens värdeleveranssystem - En bransch i förändring

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Aronsson; Fredrik Danielsson; [2010-01-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemställning: Fastighetsmäklarbranschen är en bransch som genomgått stora förändringar under senare år. Av intresse är att tre omställningar sker i princip samtidigt, oberoende av varandra. LÄS MER

  5. 5. Sales Forecasting Management - Attitudes towards sales forecasting management in a Swedish retail firm

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Aronsson; Rickard Jonsson; [2008-08-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With a larger uncertainty and a more rapid change in today’s business environment, a heavier role to play lies within predicting future sales, also known as sales forecasting. Although prediction becomes more important in order to not lose market shares, not all companies regard the sales forecasting process as a key function within their organization. LÄS MER