Sökning: "Henrik Littorin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Henrik Littorin.

  1. 1. Förändringens påverkan på kunskapsöverföring.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Möller; Simon Madeling; Jacob Littorin; [2009]
    Nyckelord :Kunskapsöverföring; Knowledge Management; Change Management; Teknologiimplementering; Strategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien undersöker förändringens påverkan på kunskapsöverföring utifrån en fallstudie av distanshandelsföretaget Haléns implementering av ett nytt informationssystem. Vi har genom en kvalitativ ansats och en abduktiv metod ämnat ge vårt bidrag till redan existerande teori. LÄS MER

  2. 2. A First Effort to Visualize Knowledge of a Region– A visualization of Öresund & Shenzhen in the perspective of Knowledge Innovation Zone

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Svensson; Henrik Littorin; Philip Hansson; [2007]
    Nyckelord :Intellectual Capital; Knowledge Innovation Zone; Triple Knowledge Lens; Performance Measurements; Special Economic Zone; Öresund Region; Shenzhen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : We have through our theoretical framework been able to create a simplified measuring tool for a KIZ; the S-TKL. We have found that the S-TKL is possible to implement on the Öresund Region but with some flaws. Even though the Öresund Region has implemented the mindset of a KIZ, accurate statistics are in some areas hard to find. LÄS MER

  3. 3. Behandla olika kunder olika - Kundlönsamhet hos Com Hem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Hasslert; Henrik Littorin; Sine Ejsing; [2006]
    Nyckelord :CRM; segmentering; flertjänsteoperatör; fallstudie; kundlönsamhet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att beskriva och analysera hur en flertjänstoperatör på en konsumentmarknad har utvecklat och arbetar med kundlönsamhet. Metod: Vår studie har en kvalitativ ansats och utgår från en deduktiv metod. LÄS MER