Sökning: "Henrik Uggla"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Henrik Uggla.
1. Att fräscha upp ett varumärke : Ett modeföretags ompositioneringsarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modekonsumtion handlar idag mycket om självförverkligande och identitet och konsumenter köper ofta produkter baserat på varumärke. Därför lägger många företag stora resurser på att bygga upp starka varumärken och för att bli framgångsrika är det viktigt att de hittar en attraktiv position för det på marknaden. LÄS MER
2. Implementering av ”Evaluation of business partners” inom Boliden : en utvärdering och fallstudie av Evaluation of Business Partners
Magister-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR), även kallad hållbar utveckling och ansvarsfullt företagande, var en term som började användas i slutet av 60-talet. Det är en arbetsmodell där syftet är att få företag ta ansvar för verksamheten och uppmuntra till en positiv inverkan på miljön, marknaden, samhället och anställda. LÄS MER
3. Körorganisation : En studie i körledningars arbetssätt
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats handlar om körer och körorganisation och har som syfte att ge en fördjupad förståelse för körers organisering och körledares yrkesroll. Detta görs genom att studera fyra aspekter av körarbetet nämligen organisering, repertoar, ledarskap och marknadsföring. LÄS MER
4. Lex Uggla : Förmögenhetsvärdering av aktier i onoterade aktiebolag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bedömningsprocessen kan sammanfattas i tre huvudsakliga steg. De två första stegen i bedömningen, identifiering och kommunikation, innebär egentligen inte några problem. Där finns konkreta regler att följa och ingen tolkning eller utvärdering behöver utföras av Skatteverket. LÄS MER
5. National Branding - Sverige som varumärke
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Globaliseringen leder till att länder i allt högre utsträckning konkurrerar med varandra om uppmärksamhet, respekt och tillit från investerare, turister, konsumenter, donatorer, invandrare och media. Ett kraftfullt och positivt varumärke utgör därför en viktig konkurrensfördel. LÄS MER