Sökning: "Henrik Uggla"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Henrik Uggla.

  1. 1. Att fräscha upp ett varumärke : Ett modeföretags ompositioneringsarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Landh Rebecka; Lindholm Sofia; Stark Amanda; [2016]
    Nyckelord :Ompositionering; Positionering; Varumärke; Varumärkesidentitet; Trogna kunder; Oscar Jacobson;

    Sammanfattning : Modekonsumtion handlar idag mycket om självförverkligande och identitet och konsumenter köper ofta produkter baserat på varumärke. Därför lägger många företag stora resurser på att bygga upp starka varumärken och för att bli framgångsrika är det viktigt att de hittar en attraktiv position för det på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Implementering av ”Evaluation of business partners” inom Boliden : en utvärdering och fallstudie av Evaluation of Business Partners

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Henrik von Scheele; Fredrik Uggla; [2013]
    Nyckelord :Boliden; CR; CSR; Corporate Social Responsibility; hållbar utveckling; ansvarsfullt företagande; Evaluation of business partners; företagsledning; strategi; samarbetspartners; implementering; gruvindustrin; gruvbranschen; riskminimering; legitimitet;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR), även kallad hållbar utveckling och ansvarsfullt företagande, var en term som började användas i slutet av 60-talet. Det är en arbetsmodell där syftet är att få företag ta ansvar för verksamheten och uppmuntra till en positiv inverkan på miljön, marknaden, samhället och anställda. LÄS MER

  3. 3. Körorganisation : En studie i körledningars arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Henrik Brodd; [2009]
    Nyckelord :Kör; Körorganisation; Gruppdynamik; Ledarskap; Organisation; Marknadsföring; Repertoar;

    Sammanfattning :   Sammanfattning Denna uppsats handlar om körer och körorganisation och har som syfte att ge en fördjupad förståelse för körers organisering och körledares yrkesroll. Detta görs genom att studera fyra aspekter av körarbetet nämligen organisering, repertoar, ledarskap och marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Lex Uggla : Förmögenhetsvärdering av aktier i onoterade aktiebolag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Anheller; Damir Basic; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bedömningsprocessen kan sammanfattas i tre huvudsakliga steg. De två första stegen i bedömningen, identifiering och kommunikation, innebär egentligen inte några problem. Där finns konkreta regler att följa och ingen tolkning eller utvärdering behöver utföras av Skatteverket. LÄS MER

  5. 5. National Branding - Sverige som varumärke

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mina Khoshnood; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Globaliseringen leder till att länder i allt högre utsträckning konkurrerar med varandra om uppmärksamhet, respekt och tillit från investerare, turister, konsumenter, donatorer, invandrare och media. Ett kraftfullt och positivt varumärke utgör därför en viktig konkurrensfördel. LÄS MER