Sökning: "Hero s journey"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Hero s journey.
1. ”Nu står jag här, mitt i bilden” En intermedial analys av Bea Uusmas Expeditionen: Min kärlekshistoria
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : The aim of this essay is to examine Bea Uusma’s book The Expedition: A Love Story through an intermedial lens. The book tells the story of the failed Andrée North Pole expedition of 1897. It also focuses on the author’s own obsession with the expedition and her quest to explain the deaths of the crew members. LÄS MER
2. HJÄLTENS MEKANISKA RESA : Ludonarrativ harmoni med en traditionell intrig
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Med spel i framfarten har synen på hur man berättar sina narrativ förändras. Med hjälp av regler och mekaniker som kan användas på icke-konventionella sätt kan man uppnå en ludonarrativ harmoni; en sammanhållning mellan ett spels narrativ och mekanik. LÄS MER
3. Hjälteresan genom tid och myt: En jämförelse av moderna filmer genom monomyten : En undersökning av hur filmer från dagens tid återspeglar och omformar klassisk mytologi genom monomyten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This thesis will look at the adaptation and transformation of classic mythology in modern movies through the lens of Joseph Campbells’s monomyth or “The Hero’s Journey.” The study delves into how contemporary films, like “Gods of Egypt,” “Clash of the Titans,” “Man of Steel,” and “The Wolverine,” utilize this archetypal narrative structure to craft the modern myths that resonate with the modern audiences. LÄS MER
4. Outlaws In Our Hearts : Incorporating The Adventures of Robin Hood in the EFL classroom to discuss the Hero’s Journey from different angles of Archetypal Literary Criticism
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Not All Heros Wear Capes
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to enhance our understanding of branding communication with mass audiences using ordinary people in myth treatment. Methodology: This qualitative study explores the phenomenon of ordinary people portrayed as heroes in advertisements in an abductive manner. LÄS MER