Sökning: "Heterogeneous classroom"

Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden Heterogeneous classroom.

  1. 16. Analyzing the benefits of reading strategy instruction for reading comprehension in L2 English learners

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Gustav Wibell-Kähr; Filip Nilsson Ek; [2021]
    Nyckelord :Reading strategies; L2; metacognitive strategies; active reading; top-down strategies; bottom-up strategies;

    Sammanfattning : This study investigates the potential benefits of reading strategy instruction in the English classroom in an L2 learner context. We examined the effects of reading strategy instruction on reading comprehension for L2 learners and investigated howreading strategies should be taught in the context of Swedish upper secondary school. LÄS MER

  2. 17. Homogeneous and heterogeneous ability grouping in the EFL classroom : A study of teachers' experience and views regarding homogeneous and heterogeneous ability groups

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Maria Fritsche; [2021]
    Nyckelord :homogeneous ability groups; heterogeneous ability groups; ability-grouping; EFL-classroom; teachers experience; teachers views; Introduction program; homogena nivågrupper; heterogena nivågrupper; nivågruppering; engelskundervisning; lärares uppfattningar; lärares perspektiv; Introduktionsprogram;

    Sammanfattning : In this qualitative case-study, EFL teachers’ experience and views regarding homogeneous and heterogeneous ability groups are investigated. Four EFL teachers working in the Introduction program in upper secondary school were interviewed through semi-structured questions. The interviews were held individually and conducted by the researcher. LÄS MER

  3. 18. Elevberättelser i ett heterogent klassrum : - Öka elevernas förståelse för hur olika folkgrupper och individer tänker genom religionsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alshaer Mahdi; Alghoul Nour; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna kunskapsöversikt ägnar vi vårt intresse till religionskunskapslärare. Målet är att fler lärare ska använda elevberättelser i undervisningen, detta för att stärka elevernas identiteter, öka empatin och förståelse för varandra​. LÄS MER

  4. 19. Elevers strategianvändning vid arbete med problemlösning : En studie om elevers individuella utveckling av strategierna de använder vid samtal i heterogena grupper med fokus på cirkelns area

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Tara Jaddo; [2021]
    Nyckelord :Mathematics; Area; heterogeneous groups; students use of strategy; Matematik; Area; heterogena grupper; elevers strategianvändning;

    Sammanfattning : This study aims to investigate students’ strategy use in performing problem-solving tasks about the measurement of a circle's area, and whether the students' individual strategy thinking develops during discussions about strategic choices in heterogeneous groups. The theories that are linked to this study are Strategy use, Heterogeneity, and Classroom norms. LÄS MER

  5. 20. Litterära textval i det heterogena klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Anna Sörensson; Rima Baledi; [2021]
    Nyckelord :heterogent klassrum; litterära textval; rutinisering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att, med hjälp av lärarintervjuer, undersöka hur lärare resonerar vid valet av litterära texter som läses i ett heterogent klassrum. Examensarbetet ämnar därtill till att, med hjälp av elevintervjuer, undersöka elevers upplevelser av lärares litterära textval. LÄS MER