Sökning: "Heuristic Evaluation"

Visar resultat 1 - 5 av 158 uppsatser innehållade orden Heuristic Evaluation.

  1. 1. Design of Feedback and Interface for a Digital Lock

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktutveckling

    Författare :Eleonor Hoffmann; Daniella Jonsson; [2021]
    Nyckelord :feedback; user experience; user interface; user-centered design; interaction design; digital lock; medicine cabinet; home care; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis was performed in collaboration with Phoniro AB, that develops digitally unlocked products that are mainly used in home care service. The purpose of the project was to develop one of their products through a user-centered design process. LÄS MER

  2. 2. Designriktlinjer för digitala brädspel : En anpassning av designriktlinjer för heuristisk utvärdering av digitala strategibrädspels gränssnitt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johannes Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Digitala brädspel; designriktlinjer; heuristiker; heuristisk utvärdering; user experience design; UX; användarupplevelse; gränssnitt; brädspel; datorspel;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att besvara frågeställningen: Hur kan existerande designriktlinjer inom gränssnittsdesign anpassas för heuristisk utvärdering av gränssnittskomponenter i digitala strategibrädspel? Rapporten inleds med en bakgrund över brädspels historia, inklusive dess digitalisering och tidigare forskning inom både fysiska och digitala brädspel. Vidare redogörs en beskrivning av heuristisk utvärdering och olika designriktlinjer inom fysiska brädspel, datorspel och generell gränssnittsdesign. LÄS MER

  3. 3. High versus Low: The Effect of AURs and Brand Equity in Live Stream Shopping

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Andersson; Sarangua Tsogtoo; [2021]
    Nyckelord :Live stream shopping; Aggregate User Representations; Customer-based brand equity; Source credibility; Purchase intention;

    Sammanfattning : Live Stream shopping is a rising phenomenon expected to transform retail worldwide. Despite the eminent need for practitioners to understand the best case use of live stream shopping, the subject is scarcely explored in academic research. LÄS MER

  4. 4. Development of Visualisation Methods and User Interface for Analysis of Call Flows in Communication Services

    Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik; KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Leo Frössling; Oskar Hernberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract With the rapid increase of bandwidth and complexity in the network of communicationsservice providers, there is need for effective troubleshooting to maintain troublefree networks and in turn high customer satisfaction. An important tool in troubleshootingis visualisation of call flows and messages in the network. LÄS MER

  5. 5. An usability evaluation of TRIO’s e- learning modules enhancing the communication between cancer patients, clinicians and carers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Melanie Bonnaudet; [2020]
    Nyckelord :Usability; user experience; think- alouds; heuristic evaluation; e- learning; medical teaching.;

    Sammanfattning : The involvement of carers in oncology is important for the health of people diagnosed with cancer as well as carers themselves. To improve their involvement, three groups; patients, their carers, and  clinicians should maintain good communication. The e-learning interface, eTRIO, has a learning module for each of these three groups. LÄS MER