Sökning: "Hi3G"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Hi3G.

  1. 1. Om samordnade förfaranden och vertikala begränsningar mellan elektroniska kommunikationstjänster och informationssamhällets leverantörer vid avtal om avgiftsfri datatrafik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Amelia Andersdotter; [2017]
    Nyckelord :competition; verticalrestraints; zerorating; article101; verticalagreements; competitionlaw; economics; telecommunications; socialmedia; journalism; newsmedia; electronicnetworks; electronic; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis investigates vertical restraints between actors in the communication sector and clarifies to what extent the normal, ex post competition law framework could be applied to remedy such vertical restraints as can arise following vertical agreements between providers of electronic communication networks or services and providers of information society services. As the number of such agreements that could potentially arise is very large, the investigation is limited to two particular (presumtive) vertical agreements which have been discussed in Sweden in later years, and which, in their capacity of being such presumtive agreement, have caused political controversies, namely with respect to the need for ex ante legislation. LÄS MER

  2. 2. Automating regression testing in agile environments

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Alex Gezelbom; Saman Jahanbakhsh; [2015]
    Nyckelord :egression testing; Test automation; OATS; Regressionstester; testautomatisering; OATS;

    Sammanfattning : This project was designed to help Hi3G Access AB’s IT department to get a better overview of the testing state in the different cross functional teams. Furthermore it was designed to identify teams and system where regression tests had the potential and the need of being automated. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding - framtidens varumärke? : En studie om hur företag strategiskt arbetar med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofia Backman; Davidson Sara; [2014]
    Nyckelord :Arbetsmarknad; employer branding; arbetsgivarvarumärke; Human Resources; marknadsföring; kommunikation; arbetsgivares attraktivitet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur arbetar företagen i studien strategiskt med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke – Employer Branding? Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva samt undersöka hur företag arbetar strategiskt för att attrahera potentiell arbetskraft. Uppsatsen kommer även att jämföra om strategierna skiljer sig åt mellan företag som är verksamma inom olika branscher. LÄS MER

  4. 4. Mobil kommunikation och högre tillgänglighet vid längre elavbrott : Exemplet stormen Dagmar och 4G-kommunikation inom smarta elnät

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Matematiska institutionen

    Författare :Mattias Lindgren; [2013]
    Nyckelord :krishantering; lärande; responssystem; krishanteringsförmåga; mognadsmodell; 4G; LTE; smarta elnät; Dagmar; storm; mobil kommunikation; tillgänglighet; elavbrott; samverkan; elsektorn; telesektorn;

    Sammanfattning : To be able to secure a safe and reliable power supply is becoming increasingly important since society depends on services and functions that need continuous power supply. The delivery rate in Swedish power supply is 99.98 % which insists on a high availability. LÄS MER

  5. 5. Coaching : syfte, tolkning och tillämpning av coaching avseende ledarskap inom telekombolag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Alexander Simonson; Marat Elmesov; [2013]
    Nyckelord :coaching;

    Sammanfattning : Från att det i början talades väldigt lite om coaching är det idag en mångmiljonsaffär som erkänts som ett effektivt sätt att bidra till utvecklingen av ledare på alla möjliga nivåer i en organisation (McLean, 2012, s 4). Genom att vara en coachande ledare kan man på sikt få mer självgående medarbetare (Chef 2007). LÄS MER