Sökning: "Higg index"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Higg index.
1. Vattentät framtid : En undersökning beträffande koldioxidavtrycket på ett par gummistövlar från ett svenskt outdoor-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Kraven på företag idag att ställa om till en hållbar verksamhet är höga vilket innebär att de måste se till alla stegen i produktionen, från fiber till färdig produkt. Denna hållbarhetsomställning är ett producentansvar som bland annat har som högsta prioritet att minska utsläppen av växthusgaser som uppstår vid tillverkning av textilier. LÄS MER
2. Achieving a Sustainable Fashion Industry through Global Collaborations and Standardized Measurement Tools : An Exploratory Case Study on the Sustainable Apparel Coalition
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background: The increased attention to the subject of sustainable development within the fashion industry is frequently explained by how the fashion industry has become global, connecting brands, producers, manufacturers, businesses, and consumers across the entire globe. This has further led to the need for new constellations of global multi stakeholder collaborations. LÄS MER
3. Managing for sustainable fashion - A comparative review of the Higg Index 2.0 Brand and Retail Module and the UN Sustainable Development Goals
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem; Lunds universitet/Ekosystemteknik (CI)Sammanfattning : This master’s thesis investigates sustainability management within a fashion company and how a company could use the sustainability management tool the Higg Index 2.0 Brand and Retail Module to work towards its prioritised UN Sustainable Development Goals (SDGs). LÄS MER
4. CSR Communication: a promotional tool or a portrayal of the reality? : An explorative study in the apparel and footwear industry
Magister-uppsats,Sammanfattning : The fashion industry is a recurring topic in the media, especially regarding the responsibility the fashion companies should take, which has created skepticism from stakeholders. This skepticism is based on that the stakeholders do not know what the companies do concerning corporate social responsibility and the companies communicate CSR with the hope of creating legitimacy on the market. LÄS MER
5. Consumers’ Attitudes towards Sustainability and Sustainable Labels in the FashionIndustry : A Qualitative Study
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : In the last decades sustainability has become a major topic in society. The population isgrowing, which has increased production and has resulted in a negative impact on the environment. The fashion industry has become a big contributor to the negative impact on the environment through fast fashion. LÄS MER