Sökning: "High Speed Trains"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden High Speed Trains.
1. Brobanor och dess egenskaper för kommande höghastighetsjärnväg : Brobanors användning och egenskaper i samband med höghastighetsjärnväg
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : SammanfattningSvensk järnväg har aldrig varit mer belastad och trafikerad än idag, och värre kommer det att bli. Det har inte pågått några större investeringar i svensk järnväg sen 1990-talet, effekterna av den strategin börjar bli alltmer uppenbar. LÄS MER
2. Dynamic Analysis of Portal Frame Bridges for High-Speed Trains : A Parametric Study
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : A high-speed railway network is important for Sweden’s development. However, anincreasing train speed brings new challenges in bridge design due to higher bridgeaccelerations. LÄS MER
3. Optimization of comfort-related energy and thermal comfort for commuter trains : A case study of Stockholm commuter trains
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today, energy efficiency is an increasingly important question in which progress is accelerating. One of the high electricity demand energy users is public transport. In addition, passenger satisfaction with thermal comfort is an important parameter. LÄS MER
4. Reliability-Based Sensitivity Analysis of the Dynamic Response of Railway Bridges
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : In response to the planned increase in operational speeds and axle loads of passengertrains that may lead to resonance-induced excessive vibrations in railway bridges,recent studies examined the reliability of bridges concerning train running safety andpassenger comfort limit states. In this respect, valuable information regarding theimportance of input variables can be obtained by conducting Sensitivity Analysis (SA). LÄS MER
5. Skyddsavstånd på järnväg. Behov av regelförändringar vid ändrade förutsättningar.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Dagens signalregelverk ställer krav på en minsta längd för reserverat spåravsnitt bortom slutpunkt för rörelseväg till ett annat fordon i rörelse. Detta kallas för skyddsavstånd och krav som ställs på dess längd gör det möjligt att tillåta samtidiga rörelser på en driftplats vilken har positivt påverkan på kapaciteten. LÄS MER