Sökning: "High-Altitude Aviation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden High-Altitude Aviation.

  1. 1. Klimateffekterna av elektrobränsle för flyg

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Jonatan Persson; [2023]
    Nyckelord :Livscykelanalys LCA ; växthusgaser; klimatförändringar; Carbon Capture and Utilization CCU ; flygindustrin; utsläppsminskningar; HySkies;

    Sammanfattning : Kan elektrobränsle vara den nyckeln som flygindustrin behöver för att bekämpa klimatförändringarna? Detta arbete handlar om att utföra en livscykelanalys av elektrobränsle för att bedöma dess effektivitet som en hållbar lösning för att minska klimatpåverkan från flygindustrin. Elektrobränsle är en variant av hållbart flygbränsle, SAF (Sustainable Aviation Fuel). LÄS MER

  2. 2. Deep Monocular Visual Odometry for fixed-winged Aircraft : Exploring Deep-VO designed for ground use in a high altitude aerial environment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oliver Öhrstam Lindström; [2022]
    Nyckelord :Deep-VO; Aviation; Fixed-Wing; Aircraft; Deep Learning; Deep-VO; Hög Höjd; Flygplan; Deep Learning;

    Sammanfattning : In aviation, safety is a big concern. Knowing the position of an aircraft at all times is of high importance. Today most aircraft utilize Global Navigation Satellite Systems (GNSS) for localization and precision navigation because of the small position error which do not increase over time. LÄS MER

  3. 3. Converting an Automobile Engine to an Aircraft Engine

    Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanik

    Författare :Gabriel Kronberg; [2022]
    Nyckelord :Piston Engine; Tiny Friendly Giant; Aviation Emissions; Engine Cooling; GREET; BFFM2; Sustainable Aviation Fuel; Engine Conversion; Emission Estimation; Trade Study; Kolvmotor; Tiny Friendly Giant; Flygutsläpp; Motorkylning; GREET; BFFM2; Hållbart flygbränsle; Motorkonvertering; Utsläppsupskattning; Paramterstudie;

    Sammanfattning : This project evaluates the opportunity to convert a three-cylinder automobile piston engine (the Tiny Friendly Giant) to an aircraft engine from an environmental and practical point of view. The problem of increased emissions from aviation calls for technical and socioeconomic solutions, which is the reason why this report is written. LÄS MER

  4. 4. The Effect of Whole-Body Vibration Preconditioning on High-Altitude-Induced Venous Gas Emboli

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Tommaso Tuci; [2020]
    Nyckelord :Whole-Body Vibration; Vibration; High-Altitude Aviation; Venous Gas Emboli; VGE; Decompression sickness; DCS;

    Sammanfattning : Decompression sickness (DCS) is a risk associated with high-altitude aviation and diving. During these activities, decompression may lead to supersaturation of inert gas dissolved in bodily tissues and subsequently activate bubble formation in various bodily tissues, including in venous blood, known as venous gas emboli (VGE). LÄS MER

  5. 5. Internalisation of emissions costs from Swedish aviation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Helena Leander; [2015]
    Nyckelord :air travel demand; economic instruments; EU ETS; external costs; income and price elasticity;

    Sammanfattning : This thesis examines the emissions costs of Swedish aviation and their degree of internalisation under current economic instruments. The results show that the degree of internalisation spans from practically zero for a long-haul flight to 6 per cent for a typical domestic flight, where the climate cost, including high-altitude impact, makes up the main part of the cost. LÄS MER