Sökning: "High-Functioning Autism"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden High-Functioning Autism.
16. High-Functioning Autism Spectrum Disorder in the English Classroom : A qualitative study on how teachers foster students’ communicative skills
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : .... LÄS MER
17. Judgments of Social Dimensions of Faces in Individuals with High-Functioning Autism
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : The aim of the present study was to investigate if individuals with high-functioning autism differ from typically developing (TD) individuals in judgments of social dimensions from faces. Thirty-two individuals with high functioning autism and sixty-seven TD individuals rated 196 synthetic faces representing 7 social dimensions. LÄS MER
18. Swedish or English : A Study of L1 and L2 Preference and Speaking Proficiency among High-functioning Upper Secondary School Students within Autism Spectrum Disorder (ASD)
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : This study is both quantitative and qualitative in nature. In order to support or discard the hypothesis that high-functioning, autistic upper secondary school students speak more freely in English than in their native language Swedish, an experiment with a narrative format was conducted with students both within and without Autism Spectrum Disorder (ASD). LÄS MER
19. Insatser och måluppfyllelse för flickor och pojkar med högfungerande autismspektrumtillstånd (AST) vid Barn- och ungdomshabiliteringen i Västerbotten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Drygt fem gånger så många pojkar som flickor diagnostiseras inom paraplybegreppet högfungerade autismspektrumtillstånd (AST). En konsekvens av det är att forskning kring tillståndet främst utgår från pojkar. LÄS MER
20. Läsförmåga hos elever i årskurs 3 och 5 samt hos elever i årskurs 5 med autismspektrumtillstånd
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicin; Linköpings universitet/Medicinska fakultetenSammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka läsförmåga hos yngre elever med eller utan autismspektrumtillstånd. Sammanlagt deltog 72 elever i studien; 30 i årskurs 3, 31 i årskurs 5 samt 11 i årskurs 5 med Aspergers syndrom/högfungerande autism. LÄS MER